همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد:

مراسم جشن عبادت دانش آموزان پسر شهرستان خاتم

مراسم جشن عبادت دانش آموزان پسر پایه هشتم شهرستان خاتم با حضور جمعی از مسئولین در مسجد جامع هرات برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری امام‌جمعه هرات در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: دانش آموزان مؤمن از امروز فصل جدید از زندگی خود را شروع می‌کنید و با انجام واجبات و ترک محرمات علاوه بر سعادت و سلامت دنیوی راه سعادت دنیوی خود را پی بگیرید.
وی اظهار داشت: ورود به این عرصه از زندگی وظایف و مسئولیت‌های نوجوانان را سنگین‌تر و بااهمیت‌تر می‌کند و در صورت داشتن زندگی سالم و با معنویت باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: هرچه قدر که دانش آموزان به انجام تکالیف شرعی مقید باشند به همان اندازه دچار سعادت می‌شوند و آرامشی توأم با موفقیت را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

خطیب جمعه هرات با تاکید بر اهمیت بحث مسجد محوری و حضور دانش آموزان در مسجد بیان داشت: توجه به نماز و همچنین نماز جماعت در مساجد به‌عنوان یکی از عوامل اصلی جلوگیری از ارتکاب گناه می‌شود تا روح و روان انسان با پاکی و سلامتی بتواند در سایر مشکلات زندگی به یاری انسان بیاید و بتواند به فردی مفید برای جامعه تبدیل شود.

جعفری همچنین تاکید کرد: فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی ازجمله عوامل گمراهی و ارتکاب گناه در بین نسل جوان جامعه است که باید با دقت و آگاهی در این زمینه تفکر و اقدام شود.

در این مراسم دانش آموزان با اجرای ویژه برنامه‌های مختلفی چون، خواندن سرود، قرائت سوگندنامه، شعر و دکلمه خوانی، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند. همچنین اهدای هدیه به دانش آموزان مکلف از برنامه‌های این جشن تکلیف بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار