برگزاری «هشتمین همایش جامعه قرآنی» استان یزد

هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان قرآن، کتاب انقلاب در حسینیه ثارالله (ع) یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۴۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد شب گذشته در حسینیه ثارالله (ع) یزد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم استاد مهدی شایق قاری بین المللی یزدی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

دومین برنامه این مراسم، سخنرانی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهریان مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآنی استان یزد صورت گرفت.

وی ضمن خیرمقدم به حضار و همچنین تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای جاری و حاکم ساختن قرآن کریم در زندگی مردم به وجود آمده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و همت و تلاش مسئولان و خانوادهها به چشم انداز فرهنگ اسلامی - قرآنی دست یابیم.

وی ضمن گلایه از مسئولینی که در هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان قرآن، کتاب انقلاب دعوت شده بودند و حضور نیافتند بیان کرد: بعد از گذشت 1400 سال از نزول کلام وحی متاسفانه هنوز شاهد مظلومیت و محجوریت قرآن کریم آن هم در جمهوری اسلامی هستیم.

وی همچنین ضمن گلایه از دولت به خاطر کاهش بودجه های قرآنی در بودجه سال 97 از نمایندگان مجلس خواست نسبت به افزایش آن نظر مساعد داشته باشند.

اجرای برنامه حفظ قرآن کریم توسط دو تن از حافظان نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدشریف حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به سخنرانی پرداخت و افزود: قرآن کتاب زندگی و به عنوان اصلی ترین منبع تربیتی انسان ها است و خانوده ها باید بر اساس آموزه های تربیتی اسلام به تربیت صحیح فرزندان خود بپردازند.

وی همچنین ادامه داد: نیاز انسان به انس با قرآن از ملزومات است که باید قرآن را حفظ و تلاوت کنیم اما عمل به آن مهم تر است و با عمل به قرآن علم ما به یک علم متحول کننده تبدیل می شود.

همچنین در این مراسم نابغه قرآنی علی امینی میهمان ویژه این مراسم بود که به اجرای برنامه و قرائت قرآن کریم پرداخت و به سوالات قرآنی افراد حاضر در مراسم پاسخ گفت.

اعلام نفرات برگزیده مسابقه قرآن، کتاب انقلاب از دیگر برنامه های هشتمین همایش جامعه قرآنی استان یزد بود.

یادآور می‌شود این مراسم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآنی استان یزد و همچنین بانک قرض الحسنه رسالت برگزار شد.
ارسال نظرات