آیت الله کعبی در گفتگو با «بسیج»:

دولت نسبت به چارچوب موازین اسلامی در نشر بی تفاوت نباشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رعایت فضای سالم نشر و فضای سالم مجازی و مناسب برای رشد آگاهی های عمومی است. دولت اسلامی نمی تواند نسبت به مقوله نشر و چارچوب موازین اسلامی و حاکمیت ملی ارزش ها ی اسلامی بی تفاوت باشد.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۹۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با شاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه ممیزی کتاب ها را باید به فرهیختگان و ناشران بزرگ واگذار کنیم گفت: اسلام دین مبتنی بر حقیقت و فطرت است و ترویج معارف اسلامی و انسانی جزء آموزه های این دین می باشد.

وی افزود: تلاش برای علم و تفکر و پیشرفت سطح آگاهی های عمومی و رشدعقلانیت و معنویت و گسترش عدالت و اطلاع رسانی عمومی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه در کنار توجه به زیر ساخت ها ی پایه ای معرفت دینی و تقویت ایمان و عمل صالح و همبستگی و همگرایی اجتماعی و استحکام درونی آموزه اسلام است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هر چیزی که خلاف این مسیر باشد و سطح آگاهی ها را محدود کرده یا مبتذل کند و تاریکی و کج اندیشی و انحراف و گمراهی را ترویج کند در اسلام ممنوع است. دفاع از حریم اخلاقی جامعه وظیفه دولت اسلامی است. از این منظر نشر اسلامی در چارچوب رعایت موازین اسلامی و حقوق عمومی آزاد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رعایت فضای سالم نشر و فضای سالم مجازی و مناسب برای رشد آگاهی های عمومی است. دولت اسلامی نمی تواند نسبت به مقوله نشر و چارچوب موازین اسلامی و حاکمیت ملی ارزش ها ی اسلامی بی تفاوت باشد.

آیت الله کعبی بیان داشت: باید کنترل صحیح صورت بگیرد و  از اندیشه های مبتنی بر جهل و تاریکی و تفکر نمایی جلوگیری شود چرا که اینها باعث آشفتگی و خلل و نفوذ فرهنکی می شود. دولت باید جلوی این مسائل را بگیرد و افراد صاحب نظر هم باید نسبت به گسترش فرهنگ نقد و کنترل مطبوعات دخالت داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات