در پی ممانعت مسئولین از خاکسپاری شهید گمنام در پارک بزرگ شهر تفت:

بیانیه دانشجویان انقلابی شهرستان تفت

در پی ممانعت مسئولین از خاکسپاری شهید گمنام در پارک بزرگ شهر تفت، دانشجویان انقلابی و بسیجی شهرستان تفت بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۸۹۸۷۳۰۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَي نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً 23/احزاب
از ميان مؤمنان مردانى هستند كه آنچه را با خداوند پيمان بسته بودند صادقانه وفا كردند (و خود را آماده ى جهاد نمودند)، برخى از آنان پيمانشان را عمل كردند (و به شهادت رسيدند) و بعضى ديگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقيده و پيمان خود را) تغيير ندادند.
کلمه ى «نحب» داراى معانى زيادى است ولى در اين جا به معناى نذر و عهد و پيمانى است كه چه بسا انجام آن منجر به مرگ يا خطر بزرگى شود.
شهدا به پیمان و عهد خود پایبند بوده اند و الان هم نیز که در نزد خداوند روزی می خورند و برای هدایت ما گام بر می دارند به عهد خود پایبند هستند.
شهدایی که اقتدار و غرور ملی، آرامش فعلی جامعه اسلامیمان را مدیون قطره قطره خونشان هستیم، شهدایی که نماد قهرمانان واقعی این مرزوبوم و سرزمین سرافراز هستند.
شهدایی که هر ساله به بهانه های مختلف جامعه مان را منور و افراد آن را در این میان غربال می کنند.
الحمدلله امسال هم خبر از یک میزبانی به گوش می رسد، میزبانی که به مردم شهرستان تفت بشارت داده شد، اما در این بین متاسفانه برخی مسئولین شهرستان بدلیل بهانه ها و استدلال های واهی و عاری از تفکر انقلابی و اسلامی از تدفین این شهدای گرانقدر و پرخیرو برکت در پارک بزرگ شهر ممانعت کرده اند. این خود جای بسی تامل است که چرا در شهری معروف به حسینیه یزد چنین مباحثی از دل مسئولان آن بروز داده می شود.
- مگر ما در جامعه اسلامی در گذر زمان نیستیم که اکنون حضور شهدا را مانع از شادی و تفریح مردم میدانیم...
- مگر در این پارک چه کارهایی رخ داده و یا بناست در آن پایه ریزی شود که در شان و حرمت شهدا نیست...
اما ما دانشجویان دراین رابطه بر خود لازم میدانیم نکاتی را با مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرمان در میان بگذاریم که گاها از اسم و رسم همین مردم عزیز در جهات مختلف سوء استفاده می شود.
یادمان نرود که شهیدان انقلاب ودفاع مقدس، نماد زنده نگه داشتن دین در دنیای مدرن و یادآور احیای اخلاق و معنویت در حوزه فردی و اجتماعی هستند. حضور شهیدان در پارک ها و دانشگاه، گفت وگو و تعامل؛ سازه ی فرهنگی مدرن تفریح، علم،دین، نفی ماده انگاری و اومانیزم را به دنبال دارد و بیانگر تداوم انقلاب اسلامی است. حضور شهیدان در پارک ها و دانشگاه ها، تذکر دائمی این نکته است که نفس تفریح، نشاط و علم باید در خدمت سلامت اخلاق وجسم انسان و انسانیت در خدمت خداوند باشد و عالم فقط ماده نیست، بلکه معنایی وجود دارد که زیربنای این عالم واقع است و ایمان به «غیب» لازمه وصول به هدایت الهی و رستگاری است.
همچنین تدفین شهدا در پارک ها و دانشگاه ها عامل بیداری نسل کنونی، و شهدا سند مظلومیت و حقانیت ملت ایران و اردوگاه دوراندیشان در برابر جبهه نفاق و کفر، (صهیونیزم و لیبرال دموکراسی غرب) و بازگوکننده تاریخ و خیانت هایی است که منافقان و دیگر گروه های ضد نظام اسلامی در طول سالیان دراز در حق مردم ایران اسلامی و صلح طلب روا داشته اند.
در ادامه بیان میداریم ما دانشجویان انقلابی به تبعیت از امر ولی زمانمان امام خامنه ای(حفظه الله)
و همچنین با اقتدا به راه سردار جاوید الاثر ازدیار شیرکوه، حاج احمد متوسلیان و عهدی که با شهدا بسته ایم تا توان و جان در بدن داریم برای ادامه راه آن عزیزان برای رسیدن به اهداف عالیه و آرمان های انقلاب اسلامی آرام نخواهیم گرفت و هرگز تحمل دیدن اموراتی در شهرستان تفت که موجب آزرده خاطر پدران ومادران شهدای گرانقدر وهمرزمانشان شود را نخواهیم داشت.
فاین تذهبون...
و اما مسئولین محترم شهر تفت که در حال حاضر بر منسب و جایگاه شهدا نشسته اید؛ شما را چه شده است مگر می شود عهد و پیمان خود را به همین سادگی و به این زودی با امام راحل عظیم الشان(ره) و شهدا را فراموش کرده اید؟!
باخود فکر کرده اید، اگر شهدای گرانقدر را به شهر دیگری انتقال دهند کدام یک پاسخگوی این مردم و خانواده ی معظم شهدا هستید؟!
مطمئن باشید مردم شهید پرور و دانشجویان انقلابی شهرستان تفت هنوز به نحب خود پایبند بوده وخواهند بود حتی اگر منجر به خطر بزرگ یا... شود.
در پایان از مسئولین محترم به ویژه امام جمعه گرانقدرو فرماندار همیشه در صحنه که خود از رزمندگان ویادگاران 8سال دفاع مقدس میباشند خواهشمندیم به بهترین وجه ممکن وبا قراردادن بیشترین امکانات دراختیار مراکز دولتی ،نهادهاوسمن های مردمی برای میزبانی از این عزیزان درمرکز شهرستان(پارک بزرگ شهر) که محل شور،نشاط و همدلی مردم است؛قراردهند تا در پیشگاه شهدای شهرمان از پذیرایی همرزمانشان شرمنده نباشیم .
والسلام علیکم ورحمه ا... و برکاته

بیانیه دانشجویان انقلابی شهرستان تفت
زمستان 1396
ارسال نظرات