کشاورزی و صنایع تبدیلی اولویت اصلی توسعه استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت:اولویت اصلی ما در استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و 90 درصد تسهیلات اختصاص یافته باید وارد بخش کشاورزی شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۷۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
استاندار در جلسه با اصحاب رسانه ضمن پایان تحقیر و غارت اموال ملت با پیروزی انقلابتبریک ایام مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آن را پدیده‌ای بی نظیر در دگردیسی سیاست و تحولات منطقه‌ای و دنبا دانست و گفت: با پیروزی این شجره طیبه خدمات و دستاورد‌های مهمی برای مردم کشور بویژه این استان داشته است.
علی محمد احمدی عزت، اقتدار، پیشرفت در عرصه‌های هوافضا، سلول‌های بنیادین، انرژی صلح آمیز هسته ای، مخابرات، توسعه راه‌ها و مراکز علمی را از جمله ره آورد‌های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: همه وظیفه داریم در حفظ، صیانت و پاسداشت این سرمایه گرانب‌ها تلاش کنیم.
وی آغاز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در دهدشت با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و بهره برداری از بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، گچساران و لیکک در آینده نزدیک در استان را نمونه‌ای بارز از خدمات و برکات نظام و انقلاب در استان بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تحول شگرفی در تامین برق استان و حتی کشور و نیز بالا رفتن تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از میانگین کشوری خواهیم بود.
احمدی همچنین به سفر اخیر وزیر نفت به استان اشاره کرد و افزود: در حوزه انرژی بویژه ساخت و تکمیل طرح‌های پتروشیمی ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است که برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها نیاز به همت والا و تلاش شبانه روزی مسئولان استان دارد.
وی رسانه‌ها را مولفه بارز جامعه مدنی دانست و گفت، نقد دلسوزانه، امید دادن به مردم، آگاهی بخشی، ایجاد وحدت و همدلی و پرهیز از تخریب، تفرقه و اختلاف افکنی از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است که باید به این مهم توجه کنند.
استاندار در ادامه سخنانش با اشاره به توانمندی‌های بالای استان در حوزه‌های انسانی، منابع طبیعی و خدادادی، کشاورزی، گردشگری، معادن، نفت و گاز، منابع آبی این استان را بی نظیر در نوع خود در کشور برشمرد و افزود: عزم جدی و همه جانبه، وحدت و همدلی، همفکری، پرهیز از نگاه قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای و دوری از سیاسی کاری راهکار‌های مهم برای شکوفایی این ظرفیت‌ها و رشد و تعالی استان است.
احمدی احیا و بازگرداندن واحد‌های تولیدی و مشکل دار استان به چرخه تولید با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید و بهره وری را از اولویت‌های کاری دولت عنوان کرد و گفت: تاکنون برخی از این واحد‌ها و با پرداخت تسهلات سرمایه در گردش و رفع موانع پیش روی آن‌ها به چرخه تولید بازگشت.

استاندار در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در استان با بیان اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج و مسائل ایمنی و روشنایی آن انجام شده، از برقرار شدن پرواز بعد از ظهر در فرودگاه یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با چند ایرلاین در این رابطه رایزنی کرده‌ایم و به طور حتم این اتفاق می‌افتد.

وی به راه آهن یاسوج-اقلید اشاره داشت و گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در حال کار است، در بودجه ۹۷ نیز ۱۵ میلیارد اعتبار برای این پروژه قرار دادیم و به صورت جدی دنبال این هستیم که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی در رابطه با روند تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف را شناسایی کردیم یک بخش تغییر در حوزه معاونین بود که به سرانجام رساندیم، در مورد مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از همان ابتدا گفتم که پنج تا ۶ ماه فرصت نیاز دارم که ارزیابی‌ها انجام شود و هر جا تشخیص دهیم آرام آرام تغییر مدیران صورت می‌گیرد.

احمدی در رابطه با استخدام‌های غیرقانونی در برخی ادارات استان گفت: استخدام‌های غیرقانونی بخشی از فرهنگ بد ما است، باید ناشایست بودن این مسائل را دنبال کنیم و هر جا کسی تخلفی کرد تعارف نداشته باشیم، باید در این رابطه به دنبال فرهنگسازی و پیشگیری باشیم و در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد از نهاد‌های نظارتی می‌خواهیم قاطعانه برخورد کنند.

وی در مورد انتصاب معاونین خود گفت: شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران است و در انتصاب مدیران هیچ ملاحظات منطقه‌ای نداشته‌ام، برای انتخاب یک مدیر نظر نمایندگان و نخبگان غیرسیاسی استان را جویا شده و جمع‌بندی آخر را خودم انجام می‌دهم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت اصلی ما در استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته باید وارد بخش کشاورزی شود و یکی از دلایل انتخاب رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی به عنوان معاون اقتصادی استاندار نیز همین بود.

احمدی گردشگری را از دیگر اولویت‌های توسعه استان عنوان کرد و گفت: به دنبال تدوین طرح جامع گردشگری استان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در ابتدای این جلسه گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ سایت و پایگاه خبری، ۱۵ خبرگزاری بصورت نمایندگی، ۵ روزنامه و ۲۰ هفته نامه دارای مجوز در استان فعالیت دارند.
دهبانی پور با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در جهت ارتقا و رشد آگاهی اصحاب رساانه استان افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش حرفه‌ای برای خبرنگاران، تشکیل هیات نظارت و منصفه بر کار اصحاب رسانه، مدیریت آگهی‌های تبلیغاتی، جشنواره مطبوعات و برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌ها و آثار سایتها، پایگاه‌های خبری و نشریات استان از جمله این اقدامات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار