مهمترین راه برای رفع معضل بیکاری ایجاد زیرساخت‌های اشتغال است

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازمه برای اشتغال بهترین راه رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در بین جوانان جویای کار است.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۹۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور مرادی در همایش اشتغال و خودکفایی اداره کمیته امداد مریوان اظهار کرد: تا زمانیکه زیرساخت ایجاد اشتغال به درستی صورت نگیرد نمی‌توان شاهد اشتغال همه جانبه باشیم.

منصور مرادی افزود: زمانیکه بخواهیم ایجاد اشتغال کنیم و معضل بیکاری در جامعه را از بین ببریم باید زیرساخت‌های آن را مهیا نموده لذا این امر تنها با همکاری مردم و مسئولان انجام می‌گیرد.

مرادی افزود: به یاری نمایندگان مجلس در بودجه سال ۹۷ در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و همچنین خودکفا نمودن خانواده‌های موجود زمینه افزایش اعتبارات نهاد‌های حمایتی فراهم شده است.

وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات در زمینه ایجاد اشتغال همراه با آموزش‌های کافی جوانان می‌تواند زمینه رفع معضل بیکاری را فراهم نموده و این امر نیز در روند توسعه همه جانبه این استان بسیار موثر است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از خانواده‌ها تسهیلات را در زمینه فراهم نمودن رفاه شخصی به کار می‌برند نه ایجاد اشتغال و این امر زمینه ایجاد مشکلاتی همچون ناتوانی از پرداخت اقساط را برای وام گیرنده فراهم می‌کند.

منصور مرادی خاطرنشان کرد: امید است که از سوی نهاد‌های حمایتی و ارگان هائیکه تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گیرد زمینه‌ای فراهم گردد تا مردم بتوانند تسهیلات را در راستای ایجاد اشتغل خود به کار گیرند نه این که برای رفاه خود از تسهیلات استفاده نمایند.

مرادی نیروی کار و سرمایه را دو عامل در زمینه توسعه همه جانبه استان عنوان کرده و اظهارداشت: نیروی انسانی همراه با داشتن سرمایه لازمه ایجاد اشتغال است که مهمترین ان‌ها نیروی کار است که باید مورد توجه قرار گرفته و این نیور‌های متخصص نیز باید شناسایی شده و از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بسیاری از تسهیلات در زمینه‌ای که اعطا می‌گردد مصرف نمی‌شود و فرد برای رفاه بیشتر خود ان‌ها را صرف می‌کند و همین امر نیز باعث ایجاد لطمهخ‌های زیادی در آینده بر فرد وام گیرنده می‌شود.

مرادی افزود: متاسفانه امروزه اعطای تسهیلات خود به یکی از عامل ایجاد تورم موجب شده است چرا که فرد پس از گرفتن تسهیلات بلافاصله مبلغ دریافتی را در بحث مسکن یا زمین صرف می‌کند و می‌خواهد به این شیوه سرمایه گذاری کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افرادیکه قبلا تسهیلات گرفته اند بدلیل این که در زمینه‌هایی سرمایه گذاری کرده اند که نه علم و آگاهی کافی درباره آن را داشته اند و نه ایجاد اشتغال بوده است امروزه در زندان هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد پس از گرفتن تسهیلات مبلغ دریافتی را در بحث مسکن و یا زمین صرف کرده اند و این امر پس از رکود بازار باعث شده است که فرد دچار ضرر زیادی شده و از پرداخت تسهیلات عاجز باشد.

وی عنوان کرد: امید است که نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد فرهنگ استفاده از تسهلات را در بین آحاد مردم در جامعه ترویج داده و با آموزش کافی افراد زمینه ایجاد اشتغال را بیش از پیش فراهم نموده و این امر نیز باعث رفع معضل بیکاری موجود باشد.

منصور مرادی افزود: استخدام نیرو‌های تازه در برنامه دولت وجود ندارد و امروزه جوانان باید ضمن پذیرش این امر برای ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات موجود با استفاده از آموزش‌های موجود که در نهاد‌های حمایتی صورت می‌گیرد بهره برداری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات