کارآفرین بشاگردی عنوان کرد؛

ایجاد ۱۵فرصت شغلی با بهره برداری از نخستین مرغداری در بشاگرد/ کمبود آب، اصلی ترین مشکل تولید است

کارآفرین بشاگردی از اشتغال زایی ۱۵ نفر در نخستین واحد مرغداری این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۲۵ درصد گوشت مرغ مصرفی بشاگرد در این مرکز تهیه می شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۴۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از بشاگرد نیوز؛ اشتغال زایی در دهه های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های کشور تبدیل شده و آمار بالای بیکاری در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه روستاها و مناطق کمتر توسعه اهمیت توجه به این امر را بیشتر نموده است.

ایجاد اشتغال پایدار در شهر و روستاهای کوچک و حمایت از کارآفرینان یکی از اصلی ترین وظایف دولت و مدیران است که باعث دلگرمی مردم و جوانان خواهد شد.

با توجه به حرکت کشور به سمت و سوی اقتصاد مقاوتی و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه خودکفایی ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور یکی از واجبات و امری حیاتی در شرایط فعلی محسوب می شود.

شهرستان نو پای بشاگرد یکی از مناطق کمتر توسعه یافته به شمار می رود که مسیر طولانی در جدایی از محرومیت و رسیدن به حد مطلوب دارد و یکی از مهمترین راه های کاهش آمار بیکاری جذب سرمایه گذار در منطقه جهت ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی با توجه به ظرفیت های شهرستان است.

حسن کریمی، مالک مرغداری شهر سردشت در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به هزینه های ساخت این کارگاه، اظهار کرد: بخش عمده ای از هزینه احداث از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک کشاورزی شهرستان جاسک بوده است.

این کار آفرین بشاگردی ادامه داد: هزینه ساخت این مرغداری بیش از ۶۵۰ میلیون تومان که ۳۵۰میلیون آن وام و باقی آن آورده شخصی است و فرآیند این پروژه شامل تشکیل پرونده، دریافت زمین و اخذ وام، از خرداد ماه سال ۹۱ آغاز شد و در اواخر آبان ماه ۹۶ اولین جوجه ریزی را انجام دادم.

کریمی در ادامه از اشتغال زایی مستقیم جهار نفر و غیر مستقیم بیش از ۱۰نفر با شروع کار این مرغداری خبر داد و گفت: این واحد مرغداری گوشتی سالانه پنج دوره و در هر دوره حدود ۴۰ هزار کیلو گوشت مرغ تولید می کند که حدود ۲۵ درصد گوشت مرغ مورد نیاز شهرستان بشاگرد را تأمین می کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل تولید  کمبود آب است که به دلیل جوجه ریزی مجبور به خریداری ۵۰ هزار لیتر آب از طریق تانکر های فروش شده ایم که با توجه به این ارقام برای هر دوره جوجه ریزی باید چندین میلیون تومان فقط آب خریداری کنیم.

این کار آفرین بشاگردی در ادامه به نبود کشتارگاه در بشاگرد و مشکلات جاده ای و کرایه های حمل و نقل بالا در شهرستان به عنوان دیگر مشکلات پیش روی تولید اشاره کرد.

کریمی اظهار کرد: درآمد زایی شخصی، اشتغال زایی، ترویج فرهنگ کارآفرینی در بشاگرد و تأمین یکی از اساسی ترین مواد سبد غذایی مردم از مهمترین اهدافم برای شروع کار بود.

وی با اشاره به اینکه خوراک مصرفی این مجموعه در دوره اول خریداری شده اما برای دوره های بعدی در همین مکان تولید می کنیم؛ خاطر نشان کرد: این مرغداری با نام تجاری ” بشکرد طیور ” از ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۶ اولین دوره جوجه ریزی را انجام داده است و در حال حاضر در دومین دوره جوجه ریزی قرار داشته و در روزهای آخر اسفندماه ۹۶ مرغ روانه بازار خواهد کرد.

ارسال نظرات