مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز:

رمز پیروزی ملت ایران ایمان و شهادت‌طلبی بود

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: رمز پیروزی و موفقیت ملت مسلمان ایران بر طاغوت و ابرقدرت‌های استثمارگر، تبعیت از امام راحل (ره) ایمان و شهادت‌طلبی آنان بود.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۰۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
حضرت حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن و تشکر از حضور پرشور مردم اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و تعالیم نبوی نمونه کاملی از حیات طیبه را به مردم جهان عرضه کرد و پس از گذراندن فراز و نشیب‌های بسیار، الگویی برای مسلمانان و آزاد اندیشان جهان گردیده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) آرزوی دیرینه تمامی آزادگان و مسلمانان تاریخ بود که برای آن تلاش کردند و مجاهدت‌ها نمودند، اما به آن دست نیافتند، در عصر ما با رهبری خردمندانه پیر جماران و الهام از نهضت عاشورای اباعبدالله (ع) این مهم تحقق یافت و طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران درهم‌پیچیده شد و سرانجام ملت مسلمان ایران بارأی و نظر خود، حکومتی مردمی، دینی و مستقل و بدون وابستگی به ابرقدرت‌های شرق و غرب تشکیل داد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز تصریح کرد: در شرایطی که جهان به دو قطب سرمایه‌داری و کمونیستی تقسیم‌شده بود و هیچ نظامی بدون وابستگی به یکی از این دو قطب وجود نداشت و هیچ ملت لیدر و سردمدار نهضتی، تشکیل نظامی، بدون وابستگی به یکی از این دو را نمی‌توانست تصور کند، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران از همان اول به پیروان خود و ملت مسلمان ایران آموخت که نجات ما در تشکیل یک نظام مستقل «نه شرقی نه غربی» است لذا از شعار‌های اصلی مردم در راهپیمایی‌ها شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی عمل به دستورات الهی و مبارزه با طاغوت بود.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) مصداق آیه ۳۶ سوره نحل است که خداوند فرمود: ه «ما برای هر امت رسولی فرستاده‌ایم تا به مردم بگوید خدا را عبادت کنید و از پرستش و اطاعت طاغوت بپرهیزید» و حضرت امام نیز با تأسی به این آیه شریفه به مبارزه با طاغوت زمان که رژیم پهلوی و استکبار جهانی بود پرداخت.
لرستانی افزود: تبعیت نکردن از طاغوت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب محمدی (ص) است که در متن دین و قرآن صراحتاً به این موضوع اشاره‌شده است.
وی گفت: اولیاء الهی در طول تاریخ همیشه به روش‌های مختلف به مبارزه با طاغوت می‌پرداختند و از طرفی هم همواره فرعون‌ها و نمرود‌هایی وجود داشتند که به خاطر حفظ منافع شخصی در مقابل این اولیاء الهی گردن کشی کرده‌اند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب برای این‌که مردم مسلمان ایران را از هر نوع وابستگی به قدرت‌های بیگانه و استثمارگر بر حذر دارد همواره در سخنان خود می‌فرمود:: «آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر، انگلیس از هر دو بدتر است».

وی افزود: امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و شناختی که از ملت ایران و پیروی و ارادت آنان به اهل‌بیت (ع) و درسی که از عاشورا و نهضت اباعبدالله (ع) گرفته بود بهترین تکیه‌گاه خود را مکتب عاشورای حسینی (ع) و مردم شیفته اهل‌بیت (ع) دانست.

لرستانی افزود: رمز پیروزی و موفقیت ملت مسلمان ایران بر طاغوت و ابرقدرت‌های استثمارگر، تبعیت از امام راحل (ره) ایمان و شهادت‌طلبی آنان بود.
ارسال نظرات