روزنامه نگار:

جایزه بهترین جلوه های بصری، حق "به وقت شام بود" نه چهارراه استانبول

مهرگان بیان داشت: وقتی کسی فیلم به وقت شام و زحمات عوامل این فیلم برای جلوه های بصری را تماشا کند و بعد از آن جایزه را به جلوه های بصری چهار راه استانبول بدهد واقعا تعجب آور است.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۳۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، ویژه برنامه اختتامیه سودای سیمرغ رادیو گفت و گو با موضوع بررسی جشنواره فیلم فجر و با حضور سجاد مهرگان منتقد و روزنامه نگار به روی آنتن رفت.

مهرگان در ابتدای این ویژه برنامه اظهار داشت: متاسفانه وقتی مدیران ما عملکرد خوبی ندارند میکروفن ها را اشغال می کنند. ما هیچ اتفاقی در سینمای ایران مشاهده نمی کنیم که مسئولان و سیاست گذاران انجام دهند. در حقیقت سیاست گذاری در سینمای ما بیشتر اعلامی است تا اعمالی.

وی تصریح کرد: به نظرم فیلشاه می تواند یکی از جایزه های ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

این منتقد سینما گفت: فضای حضور پژمان جمشیدی در سینما فضای صنفی را در سینمای ایران می شکند و این خوب است. گویا سینمای ما عادت کرده به دختر خاله و پسر خاله و پسر عمه جایزه دهد. حضور آقای جمشیدی در سینما نشان می دهد ما باید به این سمت و سو حرکت کنیم که چهره های جدید در سینما که خارج از سینما بودند و خوب کار کردند پاس داشته شوند.

مهرگان در رابطه با گفته آقای حیدریان مبنی بر اینکه فیلم های اجتماعی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از سیاه نمایی فاصله گرفته اند گفت: اگر این اتفاق در سینما افتاه باشد نتیجه سیاست گذاری سازمان سینمایی کشور نیست.

این روزنامه نگار مطرح کرد: صنعت سینما دارای سه ضلع ایده، قانون و سرمایه است. ما در ایده و سرمایه مشکلی نداریم اما مشکل ما قانون است که معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده دار آن است. متاسفانه سازمان سینمایی انتقاد شنیدن را دوست ندارد.

مهرگان در رابطه با اینکه فیلم چهارراه استانبول سیمرغ بهترین جلوه های بصری را دریافت کرد بیان داشت: وقتی کسی فیلم به وقت شام و زحمات عوامل این فیلم برای جلوه های بصری را تماشا کند و بعد از آن جایزه را به جلوه های بصری چهار راه استانبول بدهد واقعا تعجب آور است.

وی در مورد اینکه سیمرغ بهترین طراحی صحنه به فیلم سرو زیر آب تعلق گرفت گفت: در رابطه با طراحی صحنه دوست داشتم تنگه ابوقریب برنده این جایزه باشد.

مهرگان همچنین در رابطه با طراحی لباس فیلم بمب یک عاشقانه که برنده سیمرغ بلورین شد گفت: این اتفاق غیر قابل پیش بینی بود شاید به خاطر لباس ورزشی کاراکتر معلم ورزش این جایزه را برده است در غیر این صورت اتفاق ویژه ای در این فیلم وجود نداشت.

این روزنامه نگار اضافه کرد: به نظر بنده اگر از جشنواره فیلم فجر تمرکز زدایی شود خیلی خوب می شود. یعنی جدا از جشنواره فیلم فجر جشنواره های دیگری هم داشته باشیم و بهترین فیلم ها فیلم های اقتباسی هستند این جشنواره جشنواره سیاسی شده است. جشنواره شهر هم مثبت نبوده لذا باید از جشنواره فیلم فجر تمرکز زدایی شود.

مهرگان یادآور شد: کار صدابرداری رشید دانشمند بابت فیلم تنگه ابوقریب شاهکار بود و جایزه سیمرغ بلورین حق او بود. زیرا کار بسیار سختی را در این فیلم بر عهده داشت.

وی در رابطه با جایزه بهترین تدوین که به عرق سرد تعلق گرفت گفت: تعجب می کنم زیرا در برخی از قسمت های فیلم به نظرم تدوین وجود نداشت و یا تدوین از ریتم فیلم جلوتر بود.  

ارسال نظرات