به منظور برگزاری کنگره ملی شهدا

رونمایی از المان شهید حاج قاسم میرحسینی در زاهدان

به مناسبت برگزاری کنگره ملی شهدا در استان از المان شهیدحاج قاسم میرحسینی با حضور فرمانده سپاه سلمان در زاهدان رونمایی شد
کد خبر: ۸۹۸۸۱۵۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، باحضور فرمانده سپاه سلمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  از  المان شهید حاج قاسم میرحسینی به عنوان نماد دفاع مقدس در مرکز شهر زاهدان رونمایی شد.

سردارسرتیپ دوم پاسدار حسین  معروفی درمراسم رونمایی از این المان اظهار داشت:
 شهید قاسم میرحسنی جانشین لشکر ثارالله بود که همه عملیات‌ها را فرماندهی کرد، از طرفی این شهید بزرگوار، بزرگ شهدا و سردار شهدای لشکر ثارالله نه‌فقط شهدای استان، بلکه شهدای کل لشکر است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: المان شهید میرحسنی نماد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، عملیات‌ها، شهامت و شجاعت‌های رزمندگان و آزادگان ما و نقش برجسته و باعظمت سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس است.

سردار معروفی گفت: المان شهید میرحسنی ما را به یاد همه حماسه‌های مردم عزیز سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس و در زمانی که انقلاب، امام و مردم ما تنها بود، می‌اندازد،به طور کلی مردم سیستان و بلوچستان نقش زیادی در انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور داشته و دارند.

وی اضافه کرد: درست است که شهید میرحسنی یک فرد است، اما نماد دفاع مقدس است چراکه همه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به وجود شهید میرحسنی افتخار می‌کنند، شهید میرحسنی امروز محور وحدت و مذاهب همه مردم و اقوام استان است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری ازسخنان خود از برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: فردا کنگره ملی ۲۰۵۸ شهید استان در زاهدان برگزار می‌شود
وی گفت: شهید سردار حاج قاسم میرحسینی یکی از شهدای شاخص جنگ تحمیلی و ازافتخارات مردم استان می‌باشد.

وی با اشاره به نقش این شهید در دفاع مقدس افزود: وی جانشین لشگر41 ثارالله و محور اصلی عملیات‌های والفجر ۸ کربلای یک و کربلای ۴ و والفجر ۳ بود و در این عملیات‌ها نقش موثری داشت.

معروفی تصریح کرد: حاج قاسم میرحسینی در عملیات کربلای ۵ همانگونه که خودش پیش بینی کرده بود از ناحیه سر مجروح و به شهادت رسید.


دبیر کل کنگره ملی شهدا استان سیستان و بلوچستان بااشاره به اینکه دفاع مقدس سراسر معجزه و امداد الهی بود بیان کرد: حکومت اسلامی بر پایه حق بنا نهاده شد به همین دلیل است که با گذشت چهل سال گزندی به آن نرسیده است.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به فرمود: ه مقام معظم رهبری در خصوص ۲۲ بهمن تماشایی گفت: روز گذشته مردم ایران ۲۲ بهمن تماشایی را به نمایش گذاشتند و این به معنای هدایت الهی است و اثبات می‌کند که دست‌هایی برای پایداری این انقلاب درکار است.

سردار معروفی افزود::در این حرکت عظیم، مردم نیز ثابت کردند که به آرمان‌های انقلاب وفادارند در مقابل این پایبندی مسئولان نیز باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش نمایند وبه مطالبات آنان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به  برگزاری کنگره ملی شهدای استان تصریح کرد: در جهت هرچه بهتر برگزار شدن کنگره ملی شهدای استان از قریب به دو سال گذشته برنامه ریزی‌ها شروع شد و از شش ماه گذشته کار به صورت ویژه و تمام وقت ازسوی دست اندرکاران این کنگره در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد:همچنین گزارشی از اقدامات اانجام شده به محضر مقام معظم رهبری تقدیم شده است، که مورد تائید ایشان قرار گرفت و ایشان تاکید زیادی بر ادامه این مسیر و ادامه این برنامه‌ها داشتند.
وی با بیان اینکه ما امروز بیشتر از هر روزی نیازمند ترویج فرهنگ جهاد و شهادت؛ فرهنگ ایثارگری و فرهنگ مقاومت هستیم، گفت: آنچه ما را از بن بست نجات می‌دهد وجود روحیه فرهنگی و مدیریت جهادی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دشمن با جنگ نرم و عملیات روانی در خانه‌های ما استقرار پیدا کرده است، ما اگر با شهدا در خانه هایمان زندگی کنیم حرکت رذیل دشمن را به عقب خواهیم برد.


وی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی زائیده دفاع مقدس و آرمان‌های شهداء است، گفت: درعصر حاضر نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه انقلابی در جامعه هستیم.

سردار معروفی افزود: مدیریت جهادی راه برون رفت از مشکلات است و می‌طلبد مدیران در کنارمردم قرارگیرند و صادقانه کار کنند.

در پایان این مراسم سردار معروفی از حضار حاضر در این مراسم برای حضور در کنگره ملی شهدای استان که فردا صبح راس ساعت ۸ و سی دقیقه در مصلی قدس زهدان برگزار میشود دعوت به عمل آورد.
ارسال نظرات