کارشناس مسکن با بیان اینکه سوداگران می‌خواهند " یک شبه راه 100 ساله را بروند"، افزود: سوداگران و دلالان با برهم زدن وضعیت بازار مسکن نظام اقتصادی کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۰۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، افزایش قیمت در بازار مسکن همچنان ادامه دارد و به نظر کارشناسان دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن وجود دلالان در این بازار است. عباس شوکتی در همایش سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در بازار مسکن اظهار کرد:‌ از نیمه دوم امسال یک شوک به بازار مسکن وارد شد که کاذب بود.

وی با بیان این‌که هنوز هم در چنین فضایی به سر می‌بریم، تصریح کرد:‌ بررسی روند افزایش قیمت مسکن نشان می‌دهد این یک کار سوداگرانه برای گران کردن حبابی واحدهای مسکونی بوده است.

وی با بیان این‌که فعالان بازار تاکید می‌کنند 50 تا 60 درصد قیمت کنونی مسکن حباب است، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از کارشناسان وابسته بخش مسکن عمدا آمارهای غیرواقعی در خصوص رشد و رونق این بازار ارائه می‌أهند.

وی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون عرضه و تقاضا در بازار مسکن با یکدیگر تناسب ندارد و قیمت‌ها واقعی نیست، اظهار کرد: خریداران واقعی (مصرف‌کنندگان) به دلیل مقایسه قیمت کنونی مسکن با قیمت‌های نیمه اول سال، از ورود به بازار خودداری می‌کنند.

 

شوکتی بیان کرد: سزای گرانفروشان نخریدن است و به مردم توصیه می‌شود برای خرید دست نگه دارند تا بازار مسکن ثبات خود را به دست آورد.

وی با انتقاد از ادعای برخی در خصوص تاثیر گرانی ارز بر مصالح ساختمانی و به دنبال آن قیمت خانه گفت:‌گران شدن مصالح ساختمانی ربطی به قیمت ساختمان‌های چند سال ساخت ندارد.

وی با بیان این‌که دلار 4800 تومانی 2 سال دیگر در بخش مسکن تاثیر می‌گذارد، افزود: متاسفانه در کنار فعالیت‌های سوداگرانه، برخی سازندگان نیز انتظار سودهای 100 تا 150 درصدی از ساخت و ساز مسکن را دارند، این در حالی است که سود منطقی حدود 30 درصد است.

وی با بیان این‌که سوداگران می‌خواهند " یک شبه راه 100 ساله را بروند"، افزود: سوداگران و دلالان با برهم زدن وضعیت بازار مسکن نظام اقتصادی کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند کرد.

کارشناس مسکن با بیان این‌که عدم ورود مصرف‌کنندگان به بازار مسکن باعث کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت‌ها (رقابتی شدن) می‌شود، اظهار کرد: در صورت تداوم روند کنونی و کاهش قدرت خرید مردم، مسکن از سبد خانوار حذف خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها