خبرهای داغ:
دبیر اجرایی دوازدهمین دوره شعر فجر:

تبریز میزبان اختتامیه شعر فجر

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره شعر فجر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر فجر در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۰۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی قزلی اظهار کرد: طبق مصوبه ای که بر اساس آن رویدادهای فرهنگی باید در تبریز برگزار شوند، اختتامیه شعر فجر نیز ششم اسفند ماه امسال در تبریز برگزار می شود.
وی «ادبیات ترکی» را بخش ویژه‌ جشنواره‌ دوازدهم معرفی کرد و گفت: بر همین اساس روز پنجم اسفند شب شعری در تبریز برگزار می شود که ‌شاعران آذربایجانی اشعار خود را می خوانند.
قزلی ادامه داد: در این راستا ۲۰۰ اثر ترکی به جشنواره ارسال شده است که پس از داوری آثار برگزیده معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره از چهار سال گذشته تغییر رویه داده و به جای بررسی اثر، به کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته می پردازد.
دبیر اجرایی دوازهمین جشنواره‌ شعر فجر با اشاره به سه بخش اصلی جشنواره، گفت: در حدود سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب شعر در حوزه 'بزرگسال'، ۶۷۰ اثر در حوزه 'کودک و نوجوان' و ۲۰۰ اثر در بخش 'درباره‌ شعر' مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان در شعر فارسی و ترکی جایگاه ویژه‌ای دارند و مهد ادبیات ترکی در بین کشورهای ترک زبان، بطور قطع ایران است، افزود: پس از انقلاب اسلامی بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب شعر به زبان ترکی در کشور منتشر شده است.
قزلی از حضور مهمانانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و ترکمنان عراق در اختتامیه جشنواره شعر فجر در تالار پتروشیمی تبریز خبر داد.
جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال 1385 هر ساله میزبان شاعران است.
در دوازدهمین دوره شعر فجر، آثاری که سال گذشته با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ اند؛ در گروه‌­های 'شعر بزرگسال'، 'شعر کودک و نوجوان'، 'درباره شعر' مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار