فرمانده ناحیه مقاومت خاتم:

فکر و عمل انقلابی راهگشای حل مشکلات کشور/ فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است

آزادی نژاد بر ضرورت هم افزایی و تشکیل هیئت اندیشه ورز اشاره و افزود: برای حل مشکلات شهرستان باید از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده کرد و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب گام برداشت.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۰۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم در جلسه مجمع بسیج با اشاره به مشکلات و معضلات شهرستان اظهار داشت: باید برای حل مشکلات کشور و شهرستان با فکر و عمل انقلابی وارد عرصه کار و جهاد شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم در جلسه مجمع بسیج با تسلیت ایام فاطمیه به بیان مشکلات و معضلات شهرستان اشاره و اظهار داشت: باید برای حل مشکلات کشور و شهرستان با فکر و عمل انقلابی وارد عرصه کار و جهاد شد.

سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد بر ضرورت هم افزایی و تشکیل هیئت اندیشه ورز اشاره و افزود: برای حل مشکلات شهرستان باید از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده کرد و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب گام برداشت.

وی به کار‌های صورت گرفته در مجمع بسیج در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: گفتمان سازی، برگزاری همایش کارآفرینی، بازدید از مراکز علمی، ترویج فرهنگ نماز، برگزاری نشست‌های در زمینه فضای مجازی، محرومیت زدایی و سرکشی از رزمندگان دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های مجمع در سال ۹۶ بوده است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم به برنامه‌های مجمع در سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه هادی آباد هرات، طرح علمی کردن کشاورزی در ۱۶ روستای شهرستان و اجرای طرح علمی پژوهشی از برنامه‌های مجمع بسیج در سال ۹۷ است که امیدواریم با همکاری و هم افزایی ادارات و نهادی‌های شهرستان این برنامه‌ها تحقق پیدا کند.

در ادامه فرماندار خاتم با تسلیت ایام فاطمیه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار داشت: مردم ایران بعد از انقلاب در تمامی مسائل کشور نقش مهم و پررنگی ایفا کردند و همیشه پشتیبان نظام و رهبری بودند.

فرجام فاضلی گفت: مسئولین شهرستان باید فارغ از هر جناحی در راستای تلاش برای رفع محرومیت‌ها و نقطه ضعف‌های شهرستان قدم بردارند.

وی به نقش مجمع بسیج در رفع مشکلات اشاره و افزود: جمع شدن نخبگان در مجمع بسیج فرصتی است تا برای حل مشکلات و معضلات از راهبرد‌ها و اندیشه‌های آن‌ها استفاده شود چرا که بسیج دارای انگیزه بسیار بالایی برای حل مشکلات در کشور علی الخصوص در شهرستان خاتم است.

فاضلی بیکاری و طلاق را مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: در زمینه بیکاری دولت دوازدهم با ایجاد طرح اشتغال‌های پایدار در روستا‌ها تا حدودی در جهت رفع بیکاری قدم برداشته و خوشبختانه تسهیلات خوبی نیز در زمینه رونق اقتصادی در نظر گرفته شده است.

فرماندار خاتم گفت: در زمینه طلاق، متاسفانه آمار طلاق در شهرستان نسب به سالیان گذشته بالا بوده است که باید برای رفع این معضل اجتماعی اقدامات اساسی تری انجام داد.

در ادامه طاهری نژاد مسئول کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان به عملکرد این کارگروه پرداخت و اظهار داشت: در زمینه علمی کردن کشاورزی، طرح همگام با کشاورز در سطح شهرستان در حال انجام است و در این طرح، مشکلات کشاورزان از طریق مشاوره رایگان توسط کارشناسان حوزه کشاورزی رفع خواهد شد.



در ادامه دهستانی مسئول کارگروه اجتماعی نیز به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله هادی آباد هرات اشاره و اظهار داشت: در زمینه کاهش آسیب‌ها در این منطقه باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

وی افزود: در منطقه هادی آباد باید در زمینه فضای سبز، برگزاری کلاس‌های اشتغالزایی و برگزاری کلاس‌های در زمینه سبک زندگی اقداماتی انجام گیرد.

در ادامه توکلی دادستان شهرستان خاتم به مبحث فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: باید جوانان و نوجوان را از مزایا و معایب فضای مجازی آگاه کرد.



توکلی با اشاره به اینکه استفاده مناسب از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است گفت: آگاهی بخشی وآگاه کردن مردم ازطریق بسیج کردن همه امکانات موجود. با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از اینترنت وفضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامد‌های آن ضروری است.

در پایان دکتر حسینی مسئول کارگروه علمی و پژوهشی نیز در مجمع بسیج با اشاره به وضعیت بیکاری در کشور و سطح شهرستان اظهار داشت: مشکل اساسی در زمینه علم و پژوهش در کشور این است که متاسفانه مثلث طرح، حل و اجرا مسئله با اظلاح خوبی به هم وصل نشده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاتم گفت: در زمینه رفع بیکاری در شهرستان میتوانیم از طریق تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و صندوق‌های سرمایه گذاری زمینه تولید و اشتغال را فراهم و اشتغال پایدار از طریق افراد متخصص و صندوق‌های سرمایه گذار ایجاد کنیم.



حسینی خاطر نشان کرد: فعال کردن صندوق‌های سرمایه گذاری در سطح شهرستان خاتم برای ایجاد اشتغال در بین فارغ التحصیلان و توجه به مبحث گردشگری میتواند گام‌های موثر در زمینه پیشرفت و آبادانی شهرستان خاتم باشد
ارسال نظرات