پیشرفت حداکثر 90 درصدی ساخت 10 بقاع متبرکه نکا

صالحی با تأکید بر توجه و تکریم به امامزادگان یادآور شد: بیش از 10 پروژه احداثی بقاع و امامزاده در نکا در دست ساخت است که بقاع و امامزاده‌ها از پیشرفت 20 تا 90 درصدی برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۷۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مهدی صالحی در گفت‌وگویی با اشاره به ساخت و نصب ضریح در برخی از امامزادگان شهرستان اظهار کرد: برای ضریح این امامزادگان اعلام‌شده بالغ بر 180 میلیون تومان هزینه شده است که با خودیاری مردمی و کمکی از اوقاف بوده است.

وی در مورد هزینه ضریح امامزادگان عبدالرحیم و عبدالکریم روستای نوذرآباد نکا گفت: برای این امام‌زدگان واجب‌التکریم بالغ بر 130 میلیون تومان از کمک‌های مردمی هزینه شده است که مقرر شد اوقاف برای کمک مبلغ 20 میلیون تومان کمک ارائه کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: ضریح امامزاده عبدالله روستای تجرخیل نکا با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

صالحی با تأکید بر توجه و تکریم به امامزادگان یادآور شد: بیش از 10 پروژه احداثی بقاع و امامزاده در نکا در دست ساخت است که بقاع و امامزاده‌ها از پیشرفت 20 تا 90 درصدی برخوردار هستند.

وی همچنین احیای وقف در جامعه را از مسائل مهمی دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، فرهنگ‌سازی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف، برگزاری برنامه در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی در نهادینه کردن وقف در بین مردم اثرگذار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا بیان کرد: وقف دارای قداست و ارزش خاصی است که ضمن احیای موقوفات، باید در افزایش اعتباربخشی به آن و عملیاتی کردن نیت واقف و واقفان تلاش کرد.

صالحی در مورد وقف جدید در شهرستان یادآور شد: در دهه وقف امسال، 2 وقف جدید در شهرستان نکا ثبت شده است که باید توجه به انواع وقف و به خصوص وقف در امور بهداشتی، سلامت، تحصیل و مواردی از این قبیل در جامعه فراگیر شود .

وی افزود: 2 وقف جدید انجام شده در هفته وقف امسال، برای برپایی مراسم افطاردهی و عزاداری امیرالمومنین(ع) وقف شده بود که واقف خیراندیش نیت موقوفه را برای هزینه در مسجد و حسینیه روستای سیدخیل شهرستان نکا وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا گفت: در وقف دوم هم، واقف خیراندیشی  ۳۰ کیله زمین گندم‌زاری و دو کیله زمین شالیزاری را وقف کرده است.

صالحی همچنین با اعلام اینکه درصد بالایی از شهرستان نکا در بخش شهری و روستایی وقف است؛ خاطر نشان کرد: در این بخش باید توجه ویژه به مسائل اعمال شود و تلاش شود تا حقی ضایع نشود و حقی از وقف بر عهده افراد نماند.

وی افزود: وقف در استمرار حیات انسان بسیار تأثیرگذار است و لذا ب توجه به اینکه بارها اعلام شده که وقف مختص گروه یا قشر خاصی نیست و مربوط به همه اقشار جامعه است باید وقف به عنوان منافع ملی و مصالح عمومی مورد توجه ویژه قرار گرفته و فرهنگ‌سازی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: شهرستان نکا دارای 49 موقوفه متصرفی، 64 امامزاده و هفت هزار رقبه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها