خبرهای داغ:
شهردار اسکو خبر داد؛

اسکو آماده پذیرائی از مسافران نوروزی است

شهردار اسکو در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و استقبال از بهار سال 97 از ایجاد تمهیدات لازم در این شهر برای پذیرائی و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در آستانه سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۷۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک شریفی افزود: دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و استقبال از بهار سال 97 باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که علاوه بر راهنمایی مسافران، هویت مردم شریف اسکو و ارزش های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی آنان نیز به مسافران و گردشگران معرفی شود.
وی، وجود مجموعه های فرهنگی و تاریخی را از راه های مطرح کردن هر شهر و جذب گردشگر دانست و اظهار کرد: شهر اسکو دارای جاذبه های فراوان تاریخی و گردشگری بوده و در راستای توسعه این صنعت گردشگری می توان با شناساندن و معرفی جاذبه های گردشگری در ایام نوروز زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرد.
شریفی با اشاره به تفاهم نامه مابین شهرداری، فرمانداری، اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی شهرستان جهت تاسیس موزه مردم شناسی، گفت: امیدواریم عملیات رفع نواقص موجود حمام میلان از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان به سرعت انجام شود تا شهرداری بتواند به موقع نسبت به راه اندازی موزه مردم شناسی و مجموعه فرهنگی در محل مذکور اقدام کند.
وی با اعلام خبر راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اسکو در ورودی شهر که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی و توسط فرمانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی انجام می گیرد، افزود: ورود مسافران و گردشگران با اطلاعات کامل و جامع به شهر اسکو یکی از مزیت های برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اسکو در ورودی شهر است.
شریفی، برگزاری جشنواره های تخم مرغ های رنگی شهری و خانگی، سفره هفت سین، دیوارنویسی، چاپ بروشور راهنمای گردشگری شهر اسکو، استقرار اتاقک های سرویس بهداشتی در ورودی شهر، نصب المان های موضوعی، استقرار کمپ راهنمای مسافران نوروزی با همکاری بخش خصوصی، تنظیف ضربتی شهر، استقرار پایگاه شماره 2 آتش نشانی در ورودی شهر، آماده سازی فضای سبز و کاشت گل های فصلی در میادین عمومی شهر، مرمت آسفالت خیابان‌ها و معابر، شست و شو و رنگ آمیزی جداول سطح شهر، رنگ‌ آمیزی جداول و اجرای برنامه فرهنگی و هنری را از برنامه‌های شهرداری برای استقبال از بهار اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها