انتقاد صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌ مالیاتی ترامپ/ رقابت مخرب و تورم در کشورها ایجاد می‌شود

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: اجرای سیاست کاهش دریافت مالیات ترامپ در آمریکا نه تنها می‌تواند به افزایش تورم در این کشور منجر شود بلکه به شکل‌‌گیری یک رقابت مخرب بین آمریکا و دیگر کشورها منجر شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۹۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اجرای طرح کاهش دریافت مالیات در آمریکا می‌تواند رقابتی مخرب را بین کشورهای جهان شکل دهد.

در حال حاضر تاثیر اجرای طرح کاهش مالیات ترامپ آهسته‌آهسته در حال بروز است که در نگاه اول به افزایش مصرف و احتمالا افزایش حقوق کارگران در این کشور منجر خواهد شد.

لاگارد گفت: این مساله همچنین به افزایش تورم در آمریکا خواهد انجامید.

رئیس صندوق بین‌المللی پول  در سخنان خود تاکید کرد: ما نگران شکل‌گیری یک رقابت در کاهش مالیات بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان هستیم. چرا که این امکان وجود دارد که مقامات دیگر کشورها بگویند حالا که شما دریافت مالیات را کاهش داده‌اید و این مساله از سوی شرکت‌های بزرگ مورد استقبال قرار گرفته است ما نیز اقدام مشابهی را انجام خواهیم داد.

لاگارد در پاییز سال گذشته نیز انتقادهایی را به سیاست‌های اقتصادی ترامپ بخصوص در زمینه مالیات ابراز کرده بود و عملا صندوق بین‌المللی پول و دولت ترامپ در این زمینه اختلاف پیدا کردند چرا که این صندوق معتقد است کشورها می‌توانند رفاه اجتماعی را بسیار عادلانه‌تر و از طریق تقسیم فشار بیشتر بر قشر ثروتمند جامعه توزیع کنند.

وی معتقد است در صورتی که دیگر کشورها به رقابت کاهش مالیات با آمریکا بپیوندند سرمایه‌گذاری‌های عمومی آنها در همه‌ حوزه‌ها از حوزه دفاعی گرفته تا بخش سلامت، آموزش و زیرساخت‌ها کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: جهان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمومی نیاز دارد، شکل‌گیری رقابت در کاهش مالیات به هیچ عنوان تاثیر سازنده‌ای بر این نوع سرمایه‌گذاری نداشته و این در حالی است که جوامع ما و نیروی کار آینده به این ساختار نیازمند است.

ارسال نظرات