مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

وقف به صورت شایسته در زندگی مردم نهادینه نشده است

با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه ترویج فرهنگ وقف در جامعه صورت گرفته است متاسفانه وقف به صورت شایسته در زندگی مردم نهادینه نشده است.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۵۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست صمیمی با مبلغان سوگواره یاس نبوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و در خصوص بهره مندی مردم در جامعه از فضایل و خصوصیات این بانوی بزرگ اسلام ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف از ضروریات جامعه به شمار می شود، گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه ترویج فرهنگ وقف در جامعه صورت گرفته است متاسفانه وقف به صورت شایسته در زندگی مردم نهادینه نشده است.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: مردم به کارهای خیر رغبت زیادی نشان داده و طبق آمار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 290 هزار وقف جدید و خوبی با توجه به نیاز جامعه صورت گرفته است که نشان از علاقه انفاق و احسان مردم دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به مشارکت مردم در کارهای خیر اظهار داشت: تشکیل موسسات و انجمن های خیریه اعم از کمیته امداد، خیرین مدرسه و مسجدساز پس از انقلاب به ویژه در استان زنجان نشان دهنده رویکرد مردم به کار خیر و کمک به هم نوع است.

حجت الاسلام والمسلمین جنتی مباحث قرآنی و توسعه حوزه های علمیه را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که متاسفانه در جامعه موقوفات کمتری را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: طلاب به واسطه نذورات و موقوفات و با وجوهات مردم روی پای خود ایستاده و فعالیت های خود را انجام داده اند و اغلب کمک دولت نیز به حوزه های علمیه در زمینه مسائل عمرانی حوزه ها بوده که باید در این ایام تبلیغ و در غرفه هایی که تحت عنوان خیمه های معرفت انجام می شود بیشتر در این زمینه صحبت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه کمترین موقوفات در زمینه امور قرآنی در جامعه است، یادآور شد: 80 درصد موقوفات در زمینه اهل بیت (ع) است که متاسفانه مظلوم ترین موقوفات در خصوص اهل بیت(ع) نیز به حضرت زهرا (س) اختصاص دارد و در استان زنجان موقوفه ای که به صورت اختصاصی به این معصوم پرداخته شود، ثبت نشده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ایام فاطمیه نیز باید عاشورایی برگزار شود، از مبلغان اداره کل اوقاف خواست که در مجالس و محافل ایام فاطمیه در خصوص ترویج فرهنگ وقف به ویژه حضرت زهرا(س) تاکید ویژه داشته و مردم را نسبت به این موضوع ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جنتی با تاکید بر اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و مکتب اهل بیت(ع) زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: متاسفانه فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در این زمینه در شأن استان زنجان نبوده و نیاز به فعالیت بیشتر دارد که با توجه به اینکه بیشترین مراسم و سوگواری در این شهر انجام می شود، باید در امامزادگان به ویژه امامزاده سید ابراهیم (ع) که در مرکز شهر واقع شده مراسم ویژه و برنامه ریزی خاصی انجام شود.

ارسال نظرات