خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان‌غربی:

شهرک سنگ در ارومیه ایجاد می‌شود/لزوم حمایت از بهره‌برداران معادن آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بزودی شهرک سنگ در ارومیه ایجاد شده و این موضوع در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۷۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای معادن آذربایجان‌غربی که در محل سالن حوزه استانداری برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه آذربایجان‌غربی از لحاظ معادن غنی بوده و پس از استان‌های کرمان، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن هم اکنون تعداد پنج هزار نفر براساس پروانه بهره‌برداری معادن در استان مشغول به کار هستند و در این رابطه مشکلی که در آذربایجان‌غربی وجود دارد، مسئله شناسایی معادن است که برای عملیات ژئوفیزیک آن مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در بحث واگذاری پروانه‎های معدنی، باید این کار به افرادی واگذار شود که دارای صلاحیت فنی باشند افزود: متاسفانه در کل کشور این مشکل وجود داشته و برخی"رابطه"ها سبب شده که افرادی با وجود نداشتن صلاحیت، در این کار مشغول باشند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های جدید در معادن بیان کرد: متاسفانه عدم استفاده از فناوری‌های جدید سبب شده که به معادن آسیب وارد شده که این آسیب‌ها از مبالغ قابل بهره‌برداری، بیشتر بوده و متاسفانه نظارتی نیز به آن نمی‌شود.

شهریاری با تاکید بر حمایت از بهره‌برداران معادن استان اظهار کرد: البته این حمایت‌ها تنها باید از افراد صلاحیت‌دار انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید شهرک سنگ در ارومیه ایجاد شود تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان نیز باید استعلامات انجام شده و سپس پروانه داده شود تا برخی مشکلات به وجود نیاید.

ارسال نظرات