تدوین سند جامع مقابله با خشکسالی در استان لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: سند جامع راهبردی مقابله با خشکسالی برای نخستین بار در کشور در استان لرستان تدوین شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۳۹۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا آریایی  امروز درجلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به تهیه و تدوین سند جامع مقابله با خشکسالی اظهار داشت: این سند از دو سال قبل به منظور کاهش آثار مخرب خشکسالی تدوین شده است.

وی افزود: تهیه این سند هنوز در سطح کلان کشور ایجاد نشده و هنوز به مرحله تکمیل نرسیده است و این در حالی است که ممکن است دارای نواقص و مشکلاتی نیز باشد که باید بعد از بررسی آن‌ها بازنگری و مواردی به آن اضافه و یا کم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه موضوع تغییر  اقلیم در کل دنیا در حال انجام است  عنوان کرد: شدت این موضوع در منطقه خاورمیانه بیشتر است و سبب شده که در 5 دهه گذشته هر سال 11 میلیمتر کاهش بارندگی و 4 درجه افزایش هوا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به مقدار بارندگی‌بلند مدت 60 درصد کاهش بارندگی داشتهایم، بیانکرد: اگر به دنبال ساماندهی منابع آبی نباشیم طی چند سال آینده وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

آریایی با اشاره به اینکه مقدار دبی آب رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته است، گفت:  براساس بررسی‌ها سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان به شدت کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه دریاچه سراب کیو صبح امروز به آب افتاده است، اظهار داشت: کمبود بارندگی و کاهش منابع آبی سبب شده که به آب افتادن این چشمه امسال نسبت به سال‌های قبل دیرتر اتفاق بی‌افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات