مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان:

تحقق بودجه از راه پیش‌بینی و برآورد درآمدها صورت می‌گیرد

کد خبر: ۸۹۹۱۲۶۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: تحقق بودجه از راه پیش‌بینی و برآورد درآمدها صورت می‌گیرد و در این میان حق تقدم با درآمدها بوده بخصوص در شرایطی که منابع محدود است، شناسایی و دسترسی به منابع از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابوالفضل عباسچیان افزود: همه درآمدهای استان زنجان از چهار منبع درآمدهای ملی، استانی، اختصاصی و شرکت‌های دولتی انجام می‌شود و در همین راستا میزان درآمد کل استان زنجان در این بخش‌ها تا پایان دی‌ماه ۹ هزار و ۷۸۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مصوب یک ساله آن ۸۸ درصد تحقق درآمد بوده و نسبت به سهمیه تا پایان دی‌ماه ۱۰۵.۶ درصد محقق شده است.

وی اظهار داشت: میزان درآمدهای استان زنجان در 10 ماهه سال جاری به مبلغ6,410 میلیارد ریال وصول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان تصریح  کرد: درآمدهای عمومی استان زنجان از شش منبع درآمدهای مالیاتی،درآمد حاصل از مالکیت دولت،درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا،درآمد حاصل از جرائم و خسارات ،درآمدهای متفرقه و واگذاری دارایی های سرمایه ای وصول می گردد.

عباسچیان افزود : ۳ هزار پرونده با منابع مالی جدید طی سال گذشته در استان زنجان شناسایی‌شده و در این میان ۵۰ درصد آن در فرآیند شناسایی و وصول مالیات قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: از سال ۱۳۸۶ تا پایان آبان سال جاری تاکنون ۶۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار  سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان مصوب و ثبت‌شده است که  این میزان سرمایه‌گذاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری که در استان زنجان تحت پوشش قانون حمایت از قانون سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفتند و به‌عنوان سرمایه‌گذار خارجی ثبت شدند

 

ارسال نظرات