خطبه فدکیه احیاگر گفتمان دفاع از ولایت است

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی، اظهار کرد: فدکیه، احیاگر گفتمان بندگی خدا، دفاع از ولایت، مقاومت و ساده زیستی است.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۳۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  آئین سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به تبیین موضوع فدک پرداخت.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام اهمیت و حدود فدک را از نظر جغرافیایی و معنوی تبیین کرد و با تشریح گفتمان های خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، اهداف دشمنان اسلام از غصب فدک را در راستای توطئه طراحی شده برای غصب ولایت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی در ادامه خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها معروف به فدکیه را تشریح کرد و گفت:‌این خطبه احیاگر گفتمان های بسیار مهمی است که نخستین آنها  گفتمان بندگی خدا اعم از؛ بندگی خاص و عام ، می باشد.

وی افزود: گفتمان دفاع از دین در این خطبه مطرح شده و نباید بی تفاوتی نسبت به دین و احکام دینی در نظام اسلامی را شاهد باشیم.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی دفاع از ولایت است و گفتمان دفاع از ولایت، از دیگر نکته های مهم نهفته در خطبه فدکیه است. امروز نیز در عصر غیبت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، که ولی فقیه سکاندار جهان اسلام است، باید با تإسی از حضرت زهرا سلام الله علیها مدافع ولایت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی، گفتمان مقاومت و خستگی ناپذیری را از دیگر نکات مهم خطبه فدکیه برشمرد و با اشاره به تلاش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای بیان توطئه های کسانی که حق ولایت را غصب کردند، گفت: توصیه آن حضرت به مخفی ماندن قبرش، تشییع و غسل و کفن و دفن شبانه و مخفیانه و ... همه برای این است که یک سؤال تا ابد باقی بماند و روزنه ای برای روشنگری حقایق باشد.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان ساده زیستی در خطبه حضرت زهراست و مسئولین ما در نظام اسلامی نیز باید با الگوگیری از معصومین علیهم السلام در قول و عمل مطابق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری که اشرافی گری را ارتجاع دانستند، از اهداف انقلاب که حمایت از مستضعفان بوده، دور نشوند.

خطیب این مراسم معنوی، گفتمان برهان و استدلال، گفتمام بصیرت و ایثار در راه خداوند، گفتمان حضور در عرصه های تکلیف را از دیگر مسایل مهم خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان کرد و از آحاد حوزویان ودانشگاهیان خواست برای پیشرفت و آبادانی کشور و تعالی نظام اسلامی، به وظیفه خویش عمل کنند.

ذکر توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات