خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر تبریز:

فاطمه(س) شهیده سیره رسالت و مجاهد راه ولایت بود

مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر تبریز با تبیین نقش حضر ت زهرا س در دفاع از ارزش های اسلامی گفت: این بانوی بزرگوار، شهیده رسالت و مجاهد راه ولایت بود.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۴۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

حجت الاسلام سید جلال شربیانی روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در عجب شیر برگزار شد، افزود: دخت نبی مکرم اسلام همه توان خود در دوران عمر با برکتش در جهت حفظ و پشتیبانی از میراث گرانقدر پدر گرامی خود به کار گرفت.
وی با تشریح شخصیت و سجایای اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام، اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه (س)، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده بوده که بستر مناسبی برای تربیت فرزندان صالح فراهم می کند.
مسئوول نهاد رهبری دانشگاه هنر تبریز، حضرت فاطمه زهرا(س) را محور آفرینش مخلوقات دانست و بیان کرد: اکنون حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی برجسته برای زنان محسوب شده و بانوان مسلمان باید گفتار و اعمال این بانوی بزرگوار را در زندگی، سرلوحه قرار دهند.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) با وجود ظلم و ستمی که به ایشان روا شد، وظیفه و تکلیف خود را فراموش نکرد و این سیره، درسی برای تمام بشریت شد که در هیچ شرایط و موقعیتی عمل به مسؤولیت ها و تکلیف خود را فراموش نکنند.
حجت الاسلام شربیانی با بیان این که این بانوی بزرگوار در لوح دل خود جز خداپرستی و عبادت خالق متعال و دوستداری پیامبر نقشی نداشت، گفت: شناخت حضرت زهرا(س) در گرو درک جایگاه این بانوی فداکار در کنار پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) است.
وی، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام ‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می ‌بخشد، پرورش بی ‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند کرده است.
حجت الاسلام شربیانی ، سیره زندگی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای همه مردم در راه رسیدن به کمال و سعادت دانست و خاطرنشان کرد: همه مسلمانان به ویژه زنان باید شیوه زندگی این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر تبریز ، داشتن عفت، عزت نفس و حیا را از دیگر شاخصه های مهم اخلاقی بانوی بزرگ اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا‌(س) باید سرمشق زنان و بانوان جامعه اسلامی ‌باشد.
وی به نقش حضرت فاطمه(س) در حفظ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان این که ایشان اسوه همه زنان در رعایت عفاف و حجاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: الگو برداری از سیره این بانوی ارزشمند اسلام سعادت و کمال را نصیب زنان جامعه اسلامی خواهد کرد.
وی با بیان این که از مهم ترین و بارزترین رفتارهای حضرت زهرا(س) بحث دفاع از ولایت است، گفت: ولایت مداری این بانوی نمونه اسلام و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و فردی نبود بلکه در واقع مسأله امت و اصل اسلام بود و این حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی به شمار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها