قاسم امینی استاد دانشگاه :

دستاوردهای انقلاب بعد از گذشت چهل‌سال

امروزه یکی از سوالات مهم در نزد افکار عمومی و به خصوص نسل جوان این است که پس از گذشت چهاردهه از انقلاب‌اسلامی، چه دست آوردی در حوزه‌های مختلف داشته؟
کد خبر: ۸۹۹۱۵۵۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛استاد دانشگاه‌های هرمزگان در پاسخ به اینکه بعد از گذشت چهل سال دست آوردهای انقلاب‌اسلامی چه بوده؟

اظهار داشتند: برای پاسخ به این سوال  می‌توان از دو سطح دستاورد صحبت نمود.

۱_دستاوردهای داخلی

الف) ایجاد یک نظام سیاسی جدید  مستقل بر اساس  مبانی و آموزه‌های اسلامی .

ب ) اخراج بیگانگان  از این مرز و بوم و استقلال کشور.

ج) ارائه نظام مردم سالاری دینی که برآمده از رای و نظر مردم و وحدت ملی می‌باشد. 

د) ارتقای سطح و جایگاه زن مسلمان و ایجاد زمینه فعالیت آنان در جامعه .

ه) به دست آوردن جایگاه علمی و فناوری‌های نوین. به  نحوی که در سالهای اخیر جمهوری‌اسلامی ایران توانسته  در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی از قبیل پزشکی، فناوری ماهواره‌ای، نانوتکنولوژی و انرژی هسته ای و غیره... جایگاه ممتازی را کسب کند و رشد علمی‌اش شانزده برابر سرعت رشد جهانی باشد.

خ) دستاوردهای نظامی ایران به ویژه در بخش‌های موشکی که ایران را به یکی از ممتازین این حوزه در میان کشور های خاورمیانه و جهان قرارداده است. جالب اینجاست که بدون هیچ گونه وابستگی به خارج این دستاوردها تحقق پیدا کرده است. 
ح) ایجاد امنیت ملی پایدار برای خود و همسایگان. به نحوی که ایران یکی از نقاط امن جهان می‌باشد.

۲_دستاوردهای بین المللی

الف) ارائه یک مدل سیاسی حکمرانی جدید بر خلاف آموزهای رایج غربی(لیبرالی و سوسیالیستی) .که مبتنی بر نفی سکولاریسم و دیگر آموزه‌های اندیشه سیاسی غرب می‌باشد.

ب)به چالش کشیدن هژمونی تمدن غرب و ارائه الگوی تمدنی و سیاسی و فرهنگی به جای آن ... به نحوی که حتی اشخاصی مثل ساموئل هانتینگتون از تئوری پردازان تمدن غرب به آن اذعان دارند. 

ج) ایجاد و حمایت از جنبش های آزادی بخش مثل: حزب الله لبنان و حشدالشعبی و الدعوه و در سطح منطقه.

د) بر هم زدن نظم وستفالی غربی که از ۱۶۴۰ میلادی تا دهه‌های اخیر ادامه داشته و در بر دارنده منافع معدودی از کشورهای استعمارگر غربی نظیر انگلیس و فرانسه و آمریکاو غیره  که خود را مدعی العموم ملتهای جهان می‌دانستند.

ه)حمایت از ملتهای مظلوم و ستمدیده جهان و متحد کردن آنها در مقابله با استعمارگران و چپاولگران غربی. به نحوی که میتوان گفت  امروز ایران یکی از قطب‌ها و ستون‌های این استراتژی راهبردی می‌باشد.

لازم به توضیح است که این دستاوردها با وجود صدها مشکل و  معضلی که در مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، به دست آمده‌است مانند هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه خارجی غربی و تهاجم فرهنگی در  چندین دهه گذشته تاکنون و ایجاد فتنه ها و ترور های مختلف و غیره که تنها یکی از آنها برای از پا در آوردن یک ملت کافی بود.
این موارد به معنای عدم وجود معضلات و مشکلات داخلی نیست که این خود در بحث دیگری قابل طرح خواهد بود.

ارسال نظرات