شفیعه روز جزا شهيده ولايت است

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان آگاهي بخشي،زمان‌شناسي،آرمان‌گرايي،قاطع و باصلابت بودن، ولاتیمداری، تلاش براي بيداري خواص را از شاخصه‌هاي وجودي دخت نبي مکرم اسلام برشمرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۵۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام سيدحسن چراغي با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)گفت: شفیعه روز جزا شهيده ولايت است،حضرت فاطمه (سلام الله علیها)با ايستادگي مقابل دشمنان امام علي(علیه السلام)، دفاع از حريم ولايت را به‌خوبي به نمايش گذاشتند.

 

وي افزود:به‌رغم عمر بسيارکوتاه حضرت صديقه طاهره(سلام الله علیها)،پس از ارتحال جانسوز پدر بزرگوارشان پيامبر اکرم (صلوات الله علیه وآله وسلم) ،آثار به يادگار مانده از اين بانوی نمونه جهان در آن دوران بحراني و پرتنش، بيانگر عزم راسخ، صلابت و شجاعت فوق‌العاده آن حضرت در دفاع از ولايت امير مؤمنان حضرت علی(علیه السلام )در جريان غدير خم است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان تصريح کرد: جديت اين بانوي بزرگوار درراه دفاع از ولايت که منجر به شهادت مظلومانه‌اش شد، نشان از توجه ويژه و اهتمام خاص حضرت به مسئله امامت امت و زمامداري جامعه مسلمانان دارد.

وي گفت: هيچ‌کس مانند حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و هيچ فردى چون ایشان در راه تبيين امامت و شناسايى آن و دفاع از امام خويش تلاش نکرد.

حجت‌الاسلام چراغي اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از طرق مختلف براى دفاع از امامت امامان بر حق، سعى و کوشش کرد، گاه بابيان خطبه‌هاي غرّا و روشنگرانه عظمت و فضيلت مقام امامت و شخص امام على (علیه السلام) را آشکار ساخت و گاه براى اثبات امامت امیر ولایت حضرت على (علیه السلام) به محاجّه و دفاع پرداخت و آنجا که لازم ديد، براى دفاع از امام خويش، جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که نخستين شهيده راه امامت در دفاع از ولایت لقب گرفت.

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي فارسان بابيان اينکه اين بانوي بزرگوار اسلام براي دفاع از حريم ارزش‌هاي والاي الهي و ولايت از هيچ تلاشي فروگذاري نکردند، گفت: بي‌بي دوعالم پس از رحلت پدر بزرگوارش، وظيفه الهي خود را ترک نکردند و در جامعه حاضر شدند و به دفاع از حريم ولايت پرداختند.

 

وي درادامه به شخصيت بانوي دوعالم اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شخصيتي هوشيار، بصير و آگاه به سياست‌هاي زمان خود و آينده بودند.

 

حجت‌الاسلام چراغي يادآور شد:رسول اکرم(صلوات الله علیه وآله وسلم)در تعريف از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مي‌فرمايند که همه عقول ازتعريف و فهميدن فاطمه (سلام الله علیها) عاجز هستند.

 

وي به بيان برخي صفات والاي آن حضرت پرداخت و گفت:آيات و روايات زيادي درمقام معصوم بودن آن حضرت آمده که آيه سوره مباهله،آيه 33سوره احزاب،حديث شریف کساء و روايت غضب از مشهورترين اين شواهد است.

ارسال نظرات