ورزشکار زنجانی در رشته فری‌استایل:

وقتی حامی باشد، میل به پیشرفت هم بیشتر می‌شود

کد خبر: ۸۹۹۱۸۲۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ،شاید تا به حال تصاویر فوتبال خیابانی و حرکات نمایشی با توپ توسط افراد مختلف دیده باشید؛ کسانی که با توپ حرکات خارق العاده انجام می دهند که هیچ فوتبالیستی قادر به انجام آن نیست.

فری‌استایل در ایران هنوز جنبه رسمی پیدا نکرده؛ مشخصا زیر نظر هیچ فدراسیون و ارگانی نیست ولی بااین‌حال علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

فری‌استایل کلا رشته‌ای نوپا در دنیاست؛ شاید عمر حرفه‌ای‌اش به زحمت به یک دهه برسد؛ به همین خاطر در ایران هم افراد زیادی که به این رشته بپردازند، وجود ندارد.

محمد سعید حمید زاده جوان ۲۰ساله زنجانی عاشق حرکات نمایشی با توپ است؛ حرکاتی که اسم مدرنی دارد و به آن «فری‌استایل» گفته می‌شود.

محمد سعید حمید زاده از هشت سالگی بازی فوتبال را شروع کرده است و در کارنامه ی سابقه خود دو دوره مقام اول و سوم کشوری در رشته روپایی، در مسابقات جمهوری چک مقام چهارم جهانی و در مسابقات تیپو نیز مقام سوم کشوری را کسب کرده است.

محمد سعید حمید زاده در مصاحب اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان با اشاره به علاقه خود به فوتبال گفت: در مسابقات جمهوری چک که هرساله برگزار می شود جزو ده نفر برتر جهانی محسوب شده ام.

وی هنرهای نمایشی فوتبال و بازی در تیم فوتبال را مکمل یکدیگر دانست و افزود: حرکات نمایشی در فوتبال تاثیر بسزایی دارد و میان این دو از فوتبال حمایت بیشتری می شود .

حمید زاده ارزیابی خود از هنرهای نمایشی در کشور را خوب عنوان و اظهار داشت: متاسفانه ورزش های همگانی از هنر های نمایشی با توپ حمایت نمی کند و ورزشکاران این رشته به طور مستقل و با هزینه های شخصی به مسابقات اعزام می شوند.

وی عمده مشکلات خود در این رشته نبود اسپانسر عنوان نمود و گفت:ورزشکاران تهران و شهرهای دیگر از اسپانسر در مسابقات بهره مند هستند که من متاسفانه علاوه بر  عدم حمایت با مشکل اسپانسر نیز مواجه هستم که در مسابقات لهستان به دلیل نبود اسپانسر قادر به شرکت در مسابقات نشدم.

حمید زاده افزود: استارت فوتبال های نمایشی در زنجان آغاز شده و در رشته روپایی بیست نفر علاقه مند از هفت سال تا بیست و چهار سال در این رشته مشغول فعالیت هستند و در مسابقات کشوری نیز مقام کسب کرده اند .

این ورزشکار تصریح کرد: با حضور در مسابقات و کسب مقام ناراحت می شوم چرا که از عدم حمایت مسؤلین برخوردار می شوم به نحوی که باهزینه شخصی در مسابقات کشوری و جهانی حاضر می شوم .

وی با ابراز گله مندی از مسؤلین روپایی که از حضور بنده در مسابقات بی اطلاع هستند، گفت: بعد بازگشت از مسابقات جهانی و کشوری مسؤلین حتی به خود اجازه تبریک به بنده را هم نمی دهند .

حمید زاده هدف از فوتبال نمایشی را افزایش اعتماد به نفس دانست و افزود:دوست دارم در مسابقات جهانی شرکت کنم  و حائز کسب مقام های جهانی شوم .

وی  با اشاره به عدم محدودیت سنی در هنرهای نمایشی، گفت: از هر سنی این ورزش به خود علاقه مند جذب می کند.

حمید زاده با توجه به پیگیری مسؤلین تهرانی جهت رییس کمیته حرکات روپایی در زنجان، افزود: متاسفانه با پیگیری مسؤلین به هیچ نتیجه ای در زنجان با سوابق درخشان   جهت اینکه بنده به عنوان رییس کمیته روپایی در زنجان معرفی گردم نشده ام.

وی با اشاره به اینکه فری‌استایل متولی خاصی در ایران ندارد، ورزشکاران این رشته را کمی سردرگم کرده است؛ افزود: «نمی‌دانم چه می‌شود گفت جز اینکه از ما حمایت کنند.

حمید زاده با شاره به اینکه زیر شاخه یک فدراسیون هم قرار بگیریم، خوب است،گفت: طبیعتا وقتی حامی باشد، میل به پیشرفت هم بیشتر می‌شود».

ارسال نظرات