رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان:

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را به سوی مدینه فاضله سوق می‌دهد

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان با اشاره به نقش مهم قرآن در زندگی افراد گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، جامعه را به سوی مدینه فاضله سوق می‌دهد و سعادت ابدی بشریت و انسانیت را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۸۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛حجت الاسلام عیسی‌خانه‌گیر در گفت و گو با خبرنگار بسیج هرمزگان در بندرعباس با اشاره به اهمیت قرآن و عترت اظهارداشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محمد مصطفی(ص) فرمودند:

«إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»یعنی ای مردم، قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جدا شدنی نیستند و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی وجود ندارد

وی در ادامه افزود: آیا منظور پیامبر(ص) از حفظ قرآن و اهل بیت(ع) این است که در کتابخانه و یا منزل از قرآن محافظت کنیم و یا روزانه چندصفحه ای را تلاوت کنیم؟ یا اینکه برای اهل بیت(ع) گنبد و بارگاه بسازیم و به قرائت ادعیه بپردازیم کفایت می‌کند؟

رییس عقیدتی‌سیاسی مرزبانی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: منظور از اینکه نبی اکرم(ص)، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به عنوان امانت بین مسلمانان به یادگار گذاشتند و در کنار حوض کوثر دوباره این امانت را از آنان درخواست می‌کند این است که آیا عامل و عمل کننده به قرآن بوده‌اند یانه و رفتار و کردارشان قرآنی بوده است یا خیر.

حجت الاسلام خانه‌گیر ادامه داد: منظور از عترت و اهل بیت(ع) نیز این است که باید از عترت به عنوان انسان‌های وارسته وکامل و الگوهایی که توسط خدواند و پیامبر(ص) برای هدایت بشر فرستاده و معرفی شده‌اند پیروی کنیم.

وی افزود: برخی چنین بیان می‌کنند که مقام عصمت اهل‌بیت (ع) از طرف خدواند تبارک وتعالی به برخی انسان‌های خاص داده شده است، اینگونه تفکرات، عدالت خداوند را زیر سوال می‌برد، اما با کنکاش و جستجو در می‌یابیم که انسان با اراده و اختیار خویش قادر است که به سعادت دنیوی و اخروی دست یابد.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی هرمزگان ادامه داد: اگر انسان اراده کند حتی می‌تواند به مقام عصمت اهل بیت(ع) دست یابد و این مهم جز در سایه عمل کردن به قرآن و فرامین اهل بیت(ع)محقق نخواهد شد.

خانه‌گیر با اشاره به نقش مهم و حائز اهمیت قرآن گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، خواه ناخواه جامعه را به سوی مدینه فاضله سوق می‌دهد و سعادت ابدی بشریت و انسانیت و حتی فرد را به همراه دارد.

وی با اشاره به نقش برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت هرمزگان در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ابرازداشت: برگزاری این برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی در هفته قرآن و عترت، تلنگری است برای بیان اهمیت دو امانت گرانبها که حضرت محمد(ص) در بین ما به امانت گذاشته‌اند تا از آن دو غفلت نکنیم.

ارسال نظرات