امام جمعه اردکان:

مسئولین امنیتی و قضایی انتظار می‌رود که با اخلالگران امنیت، مماشات نکنند/ نهاد امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است

امام جمعه اردکان ضمن محکومیت حادثه خیابان پاسداران تهران گفت: از مسئولین امنیتی و قضایی انتظار می‌رود که با اخلالگران امنیت، مماشات نکنند.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۳۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه السلام) گفت: هر کس فضیلت ما اهل بیت را بشناسد، بوسیله ما به خدا تقرب بجوید، خالصانه ما را دوست بدارد، به دستوراتی که دادیم عمل کند و از چیز‌هایی که نهی کردیم اجتناب کند. اگر کسی به این‌ها عمل کند محب واقعی ماست و به سعادت می‌رسد.
وی افزود: وقتی ما مسلمان و پیرو اهل بیت شدیم باید اهل بیت را معیار خود قرار دهیم. آن‌ها از بدحجابی و بی حجابی نهی کرده اند، آن‌ها از اختلاط زن و مرد نهی کرده اند حتی اگر امام جمعه هم بگوید که زن‌ها می‌توانند به ورزشگاه بروند ما به امام جمعه بی احترامی نمی‌کنیم، ولی حرف او را هم نمی‌پذیریم، چون خلاف سخن و دستور اهل بیت است ما وقتی نظر امام جمعه را می‌پذیریم که با نظر اهل بیت همراه باشد. حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند؛ شما را از رقص و موسیقی حرام نهی می‌کنم.
امام جمعه اردکان در خطبه دوم با گرامیداشت هشتم اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی بوسیله شهیدان رجایی و باهنر گفت: این نهاد صدقه جاریه‌ای است که این دو شهید بزرگوار به جا گذاشتند. اگر تربیت و تهذیب همراه با علم آموزی و آموختن دانش نباشد علم و دانش هم نه به خود انسان و نه به جامعه نفعی نمی‌رساند. حضرت امام (ره) می‌فرمایند؛ اگر تهذیب نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد.
وی اظهار داشت: تأسیس نهاد تربیتی برای این بود که در مدارس ما در کنار تعلیم، تربیت و تهذیب هم وجود داشته باشد. مدیران مدارس، معلمان و مربیان دقت کنند که در کنار دانش آموختن به نوجوانان و جوانان وظیفه دارند که امور دینی و تربیتی را هم یاد بدهند. منظور از امور تربیتی یعنی تربیت اسلامی، یعنی معارف دینی که از قرآن و اهل بیت گرفته می‌شود. ممکن است که امروز شیوه‌های تربیتی پیشنهاد بشود که با قرآن، دین و اهل بیت سازگاری نداشته باشد. گاهی می‌شنویم که در روانشناسی و مشاوره‌های غربی به نوجوانان و جوانان پیشنهاداتی می‌دهند که از نظر مکتب و مذهب ما شیعیان حرام قطعی است.
حجت الاسلام شاکر به کسانی که نقش معلمی دارند یادآوری کرد که دانش آموزان، جوانان و نوجوانان از رفتار آن‌ها به اندازه گفتارشان درس می‌گیرند. حرف زدن معلم سر کلاس، اخلاق، برخورد، نوع لباس پوشیدن، نوع آرایش و نوع صحبت کردن معلم درباره دیگران الگویی برای دانش آموزان است. اگر معلم بتواند با اخلاق و برخورد و عمل نیک دانش آموزان را خوب تربیت کند ثوابش به او می‌رسد و اگر خدای ناکرده با رفتار و اخلاق غیر دینی و شبهه افکنی در ذهن جوانان آن‌ها را دین و از راه درست باز بدارد در این گناه هم شریک است.
وی گفت: به مسئولین آموزش و پرورش هم سفارش می‌کنیم که همانگونه که به درس دانش آموزان و رتبه کنکور اهمیت می‌دهند به مسائل تربیتی و ترویج معارف دینی در میان دانش آموزان و مدارس هم اهمیت بدهند تا نسل آینده ما نسلی متدین و تربیت شده در مکتب اهل بیت باشد و مایه افتخاری برای خانواده ها، مردم و مسئولان باشند.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت اقدامات و جنایت اخیر در خیابان پاسداران تهران و برهم زدن امنیت جامعه، یاد و نام شهدای نیروی انتظامی و بسیج را گرامی داشت و گفت: ما خواستار برخورد قاطع و سریع با مخلان امنیت هستیم.
وی افزود: امنیت مرز‌ها و بیرون از مرز‌ها مهم است، اما امنیت درون شهر‌ها و خیابان‌ها نیز مهم است و شاید هم مهمتر باشد. اینکه کسانی با هر طرز فکر و اعتقادی پیدا بشوند و بیایند در خیابان اصلی شهر آدم بکشند موجب سلب امنیت مردم می‌شوند. امنیت آنقدر مهم است و مردم نسبت به آن حساس هستند و انتظار مردم این است که با خاطیان برخورد قاطع بشود. از نیروی انتظامی بابت مدارا کردن تشکر می‌کنیم، اما از مسئولین امنیتی و قضایی این انتظار می‌رود که به این افراد خاطی رحم نکنند مماشات نکنند. اگر این کار را انجام بدهند مردم دلسرد می‌شوند و این‌ها نیز پر رو می‌شوند. عفو و بخشش جای خود دارد و اگر در جای خود نباشد نه تنها امری را اصلاح نمی‌کند بلکه فساد را هم زیادتر می‌کند. هرچه سریعتر محاکمه این افراد آغاز شود تا کسی جرأت نکند در پایتخت و مرکز کشور ما امنیت مردم را سلب کند.
حجت الاسلام شاکر در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی گفت: ایشان تأکید کردند که حضور در صحنه ملت ایران پس از ۳۹ سال بی نظیر و چیزی در حد معجزه است. ملت ما در چهار دهه انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است که دشمنان هم به آن اقرار می‌کنند البته در عرصه عدالت عقب مانده است و نتوانسته شعار عدالت را به خوبی اجرا کند. مردم ما به خوبی از اصل انقلاب دفاع می‌کنند و در جا‌هایی اگر انتقاد دارند می‌گویند، اما از اصلنظام و انقلاب تا پای جان دفاع می‌کنند و صف خود را از اغتشاشگران جدا می‌کنند.
وی اظهار داشت: این همه تبلیغات برای دلسرد کردن مردم و برای اینکه به صحنه نیایند انجام شد، اما ببینید مردم بصورت خودجوش پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند و در صحنه حاضر می‌شوند. در هیچ جای دنیا چنین امری وجود ندارد.
امام جمعه اردکان گفت: امروز بزرگترین هدف دشمن این است که مردم را از ادامه این مسیر دلسرد کند و اگر کسانی در کشور تریبون دارند، قلم به دست هستند، کاری انجام می‌دهند و شعاری می‌دهند به گونه‌ای سخن می‌گویند که مردم را از این نظام و انقلاب دلسرد می‌کنند به حدی که دل مردم را خالی می‌کنند که دیگر نا امید هستند و فایده‌ای ندارد. آن‌ها بخواهند و نخواهند به این ملت خیانت کرده اند. ملت ایران با قدرت تمام در حال پیشرفت است و به اهدافش نزدیک می‌شود.
وی افزود: ملت بزرگ ما این همه افتخارات داشته است. ملت ما بصیر و آگاه است و می‌داند چه دستاورد‌های زیادی داشته اند. رسانه‌های دشمن دائماً در طول این چهار دهه نا امیدی را ترویج می‌کنند و از کاه کوه می‌سازند. در این حادثه خیابان پاسداران تهران چنان بلوایی به راه انداختند که امنیت از ایران سلب شده است. آن‌ها در رسانه‌های خود یک گرم را به یک تُن تبدیل می‌کنند. گاهی خودشان هم باور می‌کنند و به صحنه وارد می‌شوند. باید انتقاد و مشکلات را به گونه‌ای بیان کنیم که مردم دلسرد نشوند. با پشتوانه این ملت و حمایت از ولایت فقیه این انقلاب ما دست صاحب اصلیش حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) برسد.
گرامیداشت یاد جانباختگان سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت.
ارسال نظرات