اندرحکایات مشکلات حوزه درمان هرمزگان؛

کمبود تجهیزات معضل تنها مرکز تخصصی کودکان بندرعباس

بحران امکانات و کمبود فضای بیمارستان کودکان بندرعباس در حالی رقم می خورد که سال گذشته این بیمارستان در برخی از ایتم های بهداشتی به عنوان برترین مرکز درمانی کشور انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۹۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ بیمارستان کودکان بندرعباس تنها مرکز تخصصی، آموزشی و درمانی کودکان هرمزگان است که به لطف ضعف های درمانی و کمبودهای حوزه بهداشت، میزبان حجم بالایی از مراجعه کنندگانی از گوشه و کنار هرمزگان است از این رو مردم شرقی ترین نقطه استان تا کورترین نقاط غرب هرزگان برای بهبود شرایط جسمانی فرزندانشان مجبور به سفر به این مرکز درمانی هستند.

 

استان هرمزگان با جمعیت یک میلیون و ۶۰۶هزار و ۶۲۴ نفری از یک بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی کودکان در بندرعباس برخوردار است که علاوه بر پوشش جمعیت خود شهرستان و نقاط مختلف استان مراجعین بسیاری را از استان های کرمان را هم تحت پوشش خود قرار می دهد که این حجم مراجعات بیشتر از ظرفیت پذیرش بیمارستان است.

 

بالغ بر ۲۹ درصد از جمعیت هرمزگان را نوزادان و کودکان تشکیل می دهند لذا ازدیاد بیمار و حجم بالای مراجعه کننده،کمبود امکانات و فضای بیمارستانی را می توان مهم ترین دغدغه حوزه سلامت در هرمزگان دانست که این موضوع در حیطه کودکان تبعات منفی بسیاری را به دنبال داشته است.

 

کمبود فضای بیمارستانی مخصوص کودکان در بندرعباس موضوعی است که بارها موج انتقادات مردم، مسولان و نمایندگان هرمزگان را موجب شده که علاوه بر رنج بیماری دغدغه سلامت را به دوش می کشند.

 

صف های طولانی انتظار برای ویزیت و بستری کودکان در این مرکز بعضا تا ۱۰روز به طول می انجامد که با توجه به شرایط جسمی و ضعف کودکان موجب حاد شدن بیماری و طولانی شدن دوره درمان می شود که خانواده ها را متحمل ضرر و زیان های فراوان می کند.

 

از سوی دیگر فقدان برخی امکانات و تخصص های لازم در این بیمارستان موجب شده تا مراجعین با تحمل هزینه های گزاف فرزندان خود را به استان های همجوار مانند کرمان، یزد و شیراز منتقل کنند.

 

بحران امکانات و کمبود فضای بیمارستان کودکان بندرعباس در حالی رقم می خورد که سال گذشته این بیمارستان در برخی از ایتم های بهداشتی به عنوان برترین مرکز درمانی کشور انتخاب شده است.

 

شواهد عینی و گزارشات مردمی حکایت از آن دارد که هجوم بیماران مراحل درمان و ارایه خدمات در بیمارستان کودکان را دچار اختلال کرده که نارضایتی بیماران و کلافگی کادر درمان را موجب شده است.

 

در خواست توسعه بیمارستان کودکان به وزیر بهداشت ابلاغ شد

 

حسین هاشمی‌تختی، عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به تاثیر مستقیم میزان رضایتمندی مردم با توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان، اظهار کرد: نیازهای این بخش و کمبودها در هر حوزه و شهرستان به خوبی پایش شده  و انتظار داریم تا وزارت بهداشت توجه هر چه بیشتری به هرمزگان در توزیع منابع داشته باشد.

 

وی افزود: در خصوص وضعیت بیمارستان کودکان بندرعباس و کمبود فضای فیزیکی این بیمارستان و ضرورت چاره‌اندیشی برای حل مشکلات آن با وزیر بهداشت به طور مفصل گفت‌وگو کردم و آمادگی خیّران برای توسعه این بیمارستان را به وزیر ابلاغ کردم و مقرر شد تا وزیر بهداشت در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و چاره‌اندیشی صورت گیرد.

 

خیرین،وزارت بهداشت و استانداری هزینه تجهیز بیمارستان کودکان را متقبل شدند

 

احمد مرادی، رئـیس مـجمـع نـماینـدگان هـرمزگان نیز در این باره گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری کمیسیون تلفیق مجلس، مبلغ ۳۳میلیارد تومان برای رفع موانع و مشکلات حوزه بهداشت و درمان هرمزگان اختصاص می‌یابد.

 

وی افزود: وزیر بهداشت مشکلات بهداشتی و درمانی هرمزگان را تایید کرده و اعلام نمود شاخص‌های بهداشت و درمان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر از شاخص‌های قابل قبول موجود در کشور است.

عـضو کـمیسیون انـرژی مـجلس تاکید کرد: بیمارستان شریعتی بندرعباس جهت تکمیل به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد استاندار هرمزگان مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰ میلیارد دیگر از اعتبارات حوزه بهداشت و درمان توسط وزارتخانه تامین شود، بیمارستان نیمه تمام ۵۴۰ تختخوابی بندرعباس ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر آتی هیات دولت به هرمزگان موضوع مطرح و تصمیم‌گیریهای لازم صورت خواهد گرفت و یا از طریق فروش املاک مازاد مبلغ مورد نیاز تامین می‌شود.

نـماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس تصریح کرد: بیمارستان کودکان بندرعباس جهت تجهیز وبازسازی ۱۵میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که پنج میلیارد توسط خیرین ، پنج میلیارد حوزه وزارت بهداشت و پنج میلیارد مابقی توسط استانداری تقبل شده است.

کودکان و نوزادان به عنوان حساس ترین و آسیب پذیرترین قشر جامعه به شمار می آیند که آشفتگی ها در حوزه درمان آثار زیان باری را موجب می شود حال با شرایط کنونی و وعده های جدید حوزه بهداشت و درمان باید منتظر ماند تا اینکه چه زمان مشکلات بی پایان بیمارستان کودکان مرتفع می شود.

ارسال نظرات