قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای اطلاع رسانی از پیامدهای سوء اعتیاد است

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور جلب مشارکت مردمی و به تبع آن آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه از پیامدهای سوء اعتیاد و مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۸۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی مویدی در کارگاه منطقه‌ای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد استان‌های لرستان، همدان، خوزستان، مرکزی و ایلام که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، عملی کردن ایده رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را بزرگترین اتفاق اجتماعی در چند سال اخیر دانست و گفت: وزیر کشور و دبیرکل ستاد نقش اساسی و اصلی در طراحی و اجرایی کردن این تفکر عمیق و کارساز داشت و در واقع با طرح این دکترین و با کمک متولیان امر مبارزه با مواد مخدر، حرکت بزرگ و هدفمند و هوشمندانه‌ای را آغاز و هدایت کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد از حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد که در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دلسوزانه در این عرصه ورود پیدا کرده اند، قدردانی کرد و خواستار برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمند سازی مدیران سمن‌ها شد.

مویدی یکی از فرایند‌های اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را برگزاری کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: کسانی که در این کارگاه‌های آموزشی با هدف تقویت خود و توانمندسازی جامعه شرکت می‌کنند قطعا می‌توانند با طراحی پروژه‌های نو در استان و منطقه خود برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر که همان جلب مشارکت مردمی و به تبع آن آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه از پیامد‌های سوء اعتیاد و مواد مخدر است، کمک کنند.

عزم راسخ مبارزه با مواد مخدر به دلیل بحران اعتیاد است

همچنین محمد بیرجندی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن قدردانی از حضور فعال سمن‌های استان‌های میهمان در این کارگاه منطقه‌ای گفت: اگر انگیزه و دغدغه و احساس مسئولیت نباشد برای مشکلی که به بحران تبدیل شده است، اینگونه عزم راسخ نداشتیم.

وی افزود: این گونه برنامه‌های مشارکتی مبنای ما برای سیاستگذاری در سنوات آتی و ارتقای برنامه‌ها توسط برنامه‌ریزان برای توانمندی سمن‌ها می‌باشد که نمونه آن ارائه طرح‌های ارزنده توسط اساتید و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال جهت اجرایی شدن امر مبارزه با اعتیاد است.

بیرجندی از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان تامین‌کننده نیرو‌های متخصص و تولیدکننده فکر و تسهیل‌کننده بسیاری از باور‌ها و دانسته‌های تخصصی نام برد.
ارسال نظرات