حاجی دلیگانی مطرح کرد

یک بند از FATF در امور کشور نفوذ می‌کند

نماینده مردم در مجلس گفت: یک بند از FATF در امور کشور نفوذ می‌کند و اجازه مسئولان را در اداره امور داخلی کشور سلب خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۹۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حساسیت‌ها که در خصوص لوایح چهارگانه FATF از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، اظهار کرد: بندهای مغایر با منافع ملی شامل قانون الحاق ایران به "کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم" ،"کنوانسیون پالرمو" ، "اصلاح قانون ملی مبارزه تامین ملی" و "اصلاح قانون پولشویی" مورد بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ اگرچه قانون الحاقی ایران به "کنوانسیون پالرمو" و "اصلاح قانون ملی مبارزه با تامین ملی" به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده اما نظر نهایی را شورای نگهبان اعلام خواهد کرد.

حاجی دلیگانی با اشاره به قانون "کنوانسیون پالرمو" بیان کرد: عضو الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» که مبارزه با کنوانسیون سازمان ملل با جرائم سازمان یافته فراملی و مغایر با قانون اساسی کشور است که در این کنوانسیون آمریکا، کشور ما را به اشاعه قاچاق و جرائم سازمان‌ یافته فراملی متهم کرده است.

وی با اشاره به چهارمین بند الحاقی مغایر با منافع ملی در FATF تصریح کرد: اصلاح قانون پولشویی نیز با  آخرین بند مغایر بود که مورد بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با اشاره به آثار سوء بندهای مغایر الحاقی FATF در کشور گفت: یک بند از FATF در امور کشور نفوذ می‌کند که  اجازه مسئولان را در اداره امور داخلی کشور سلب خواهد کرد.

این نماینده مجلس معتقد است ؛ بندهای مغایر با منافع ملی در "FATF "امنیت اقتصادی کشور را برای سرمایه گذاری با خطر مواجه می‌کند و منجر به فرار سرمایه ها از کشور خواهد شد .

وی در پایان گفت: هم اکنون کشور ایران ریل مقاومت و قدرت، در منطقه خاورمیانه است. به نوعی اعضای کنوانسیون FATF به دنبال انتقام از ایران هستند آنان کشورهای استعمارگری هستند که معتقدند شکست داعش در منطقه با مدیریت ایران منجر شده و کشور ایران در این مهم ضربه مهلکی را به آنان وارد ساخته است .

ارسال نظرات