خبرهای داغ:

جشنواره ی تئاتر درشهرستان شادگان برگزار شد

کد خبر: ۸۹۹۲۸۶۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛مسابقه جشنواره ی‌ تئاتر امروز صبح امروزباشرکت ۴آموزشگاه متوسطه اول و دوم بخش شهر دارخوین و شهرستان شادگان باحضور مچاسبه مسئول سازمان دانش آموزی ،دیوان معاون پرورشی اداره آموزش پرورش و جمعی دیگر از مسولین شهرستان در کانون امام خمینی (ره)شادگان برگزارشد.

دیوان اظهار داشت؛هدف اصلی این جشنواره استعداد یابی دانش آموزان و حمایت آن ها جهت شرکت در جشنواره های استانی و کشوری و پرورش دانش آموزان خلاق و هنرمند است.

وی ادامه داد؛جشنواره ی تئاتر بازگوی بعضی از درد های جامعه هستند و ماجرات حاکم بره جو شهرستان است و این گفته ای است که در دل همه ی مردم نهفته است که به زبان تئاتر ،نحوه ی شادی و غم انگیزی برای جامعه بازگو می کنند و تأثیر زیادی بر اخلاق شخص گوینده ،نامه نویس یا دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود؛به مربیان متخصص و باتجربه در این زمینه نیاز داریم و همچنین مشاهده ی تئاتر هایی که در سط کشوری اجرا می شود ایدی خوبی در ذهن دانش آموزان حک خواهد شد و یک الگو پذیری خوبی برای آن ها و حتی اجرای برنامه های فرهنگی هنری آینده که همان تئاتر هایی که دانش آموزان اجرا میکنند.

موسوی که یکی از داوران این جشنواره بود و از هنرمندان فعال شهرستان گفت ؛اين جشنواره ازنظركيفي ، كيفيت پاييني داشت بطوري كه هيچكدام ازنمايش هاكيفيت شركت درجشنواره تاتردانش آموزي راندارن .
ولي باتوجه به اينكه بعدازوقفه چندين ساله جشنواره تاتردانش آموزي دراين شهرستان جاي شكرش باقيه كه باز اين جشنواره راه اندازي شد.
تمام نمايش ها به زبان عربي اجراشد فقط يك نمايش آن هم نمايشنامه خواني بودكه فارسي بود . درصورتي كه نمايشنامه هايي كه عربي اجراشوند قابليت داوري ندارن وخودبه خودازجشنواره خارج مي شوند . البته آموزش اوليه مربيان ودانش آموزان قبل ازشركت درجشنواره پيشنهاد مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها