رییس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان:

در فرهنگ ما شهادت یکی از ارزشهای الهی است

رییس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان گفت:در هر فرهنگی و هر جامعه ای یکسری ارزشها دارند که فرهنگ جامعه را میسازند در فرهنگ ما شهادت یکی از ارزشهای الهی است که باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم و این فرهنگ اصیل را به فرزندان این‌مرز و بوم منتقل کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۰۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   دکتر منظری توکلی رییس در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان گفت:شهادت مرگیست انتخابی، شهادت نوع خاصی از مرگ نیست بلکه صفتی است از اوصاف حیات طیبه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود:شهید نظر می کند به وجه الله یعنی حجاب و پرده ای در کار نیست و انسان به لقاء الله میرسد.

وی توضیح داد:شهید زیباترین زخمی است بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لبهای سرخ حقیقت میترآود ودر هر فرهنگی و هر جامعه ای یکسری ارزشها دارند که فرهنگ جامعه را میسازند در فرهنگ ما شهادت یکی از ارزشهای الهی است که باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم و این فرهنگ اصیل را به فرزندان این‌مرز و بوم منتقل کنیم.

وی تشریح کرد:از سال ۱۳۹۲ قرار بر این شد که کنگره شهدای دانشجو برگزار شود که اولین کنگره در سال ۹۳ برگزار شد و این دومین کنگره است۱۴۰ شهید اعم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم دانشگاههای استان کرمان تقدیم انقلاب کردند.

 منظری توکلی تشریح کرد:امسال کنگره شهدا به همت بسیج دانشجویی و همچنین حمایت سردار ابوحمزه و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار میگردد

وی در پایان افزود:در این مراسم از ۳ کتاب که زندگینامه شهید فولادی، زندگینامه شهید عبدالله زاده و زندگینامه ۱۴۰ شهید دانشجو رونمایی می گردد.
 
ارسال نظرات