روش انبیا بهترین فرهنگ برای جامعه اسلامی است

تقوی فرد افزود: روش و منش انبیا اصلاح جامعه به سوی رستگاری بوده و اکنون در جامعه باید بهترین فرهنگ را به جامعه ارائه دهیم تا فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ ناب اسلامی نشود.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۲۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران یکی از اساسی ترین جلسات و نشست‌های مهم استان بوده که به ریاست عالی ترین مقام نظام در استان یعنی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار می‌شود.

این شورا که نقشی اساسی در ترویج فرهنگ عمومی، نشر ارزش‌های ناب اسلامی و دینی و برخورد با خرده فرهنگ‌ها و تعارضات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد امروز نیز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیران دستگاه‌های انتظامی، قضایی، فرهنگی و امنیتی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

این نشست در حالی با حضور مسئولان ارشد قضایی، انتظامی و استانی برگزار شد که همگان بر افزایش آسیب اجتماعی، همراهی مدیران استانی برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه تاکید کردند.

حجت الاسلام  محمد علی تقوی فرد، رئیس کل دادگستری مازندران در این نشست با اشاره به اینکه جامعه با مشکلاتی مواجه است که باید شورای فرهنگ عمومی نگاه ویژه ای جهت کاهش فساد اجتماعی داشته باشد و با تعامل بیشتر آسیب‌ها را کاهش دهیم، افزود: در یازده ماهه امسال بیش از 241 هزار پرونده وارد دادگاه‌های استان شد که 30 هزار پرونده نسبت به سال گذشته بیشتر است که این آمار شایسته استان ولایی نیست.

وی با بیان اینکه 184 هزار پرونده به دادسراها وارد شد، تصریح کرد: هشت هزار نفر در زندان‌های مازندران به سر می‌برند که این تعداد هم خانواده‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و برای دولت هزینه دارد.

تقوی فرد با اشاره به تاثیرگذاری رفتار مسئولان در جامعه گفت: اگر مسئولان درست عمل نکنند نباید انتظار داشته باشیم مردم به دستورات اسلام و دین عمل کنند.

وی افزود: بیش از 27 دستگاه درگیر فرهنگ عمومی هستند که سئوال این است آیا به سهم خود تاثیر گذار در ارتقا فرهنگ عمومی در استان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: مدیر تنها حضور داشتن در اداره و استان خود کافی نیست بلکه همراه و اهل عمل باشد که بازخورد آن در جامعه نمود پیدا کند که باید از ولایت اطاعت محض داشته باشیم و در راستای رفع مشکلات و مسائل جامعه جهادی گام برداریم.

تقوی فرد افزود: انسان خلیفه خدا در زمین است تا کارهای درست و حرکت صحیح در راستای خدایی را انجام دهند که در استان اقدامات باید منتج به نتیجه شود.

وی افزود: روش و منش انبیا اصلاح جامعه به سوی رستگاری بوده و اکنون در جامعه باید بهترین فرهنگ را به جامعه ارائه دهیم تا فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ ناب اسلامی نشود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه برنامه بهتر از برخورد است، تصریح کرد: ما زندانی داریم اما زندان جا برای زندانیان ندارد و ورودی پرونده‌ها نیز سرریز شد که بدانیم مسئولان فرهنگی، مسئول اقدامات فرهنگی جامعه هستند که باید روزی نزد پروردگار و شهدا پاسخگو باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها