خبرهای داغ:
شهردار تبریز تاکید کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی مهندسان در تحکیم بافت ناکارآمد شهری

شهردار تبریز در آیین بزرگداشت روز مهندس با اشاره به این که فضای فعالیت‌های مهندسی در شهر تبریز فراهم است، بر لزوم نقش‌آفرینی مهندسان در تحکیم بافت ناکارآمد شهری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۲۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: کشور ایران و تبریز توسعه یافته نیست و حل کاستی‌ها، نیازمند کار عملیاتی و عمرانی است.
وی با اشاره به معضل 4500 هکتار بافت حاشیه‌نشین و فرسوده، خاطرنشان کرد: تسهیلات شهرداری به همراه زمینه‌هایی که دولت در خصوص مالکیت و کاهش سود وام بانکی در این بخش‌ها، در نظر گرفته، می‌تواند زمینه‌ساز یک اقدام بزرگ عملیاتی و عمرانی در سامان‌دهی بافت ناکارآمد و بدمسکن باشد.
شهردار تبریز با اشاره به این‌که تبریز در کنار خطرناکترین گسل واقع شده است، تاکید کرد: در تبریز برای 10 سال، فضا و موقعیت کاری برای فعالیت‌های مهندسی فراهم است، به شرطی که دست در دست هم دهیم و همت کنیم.
شهین‌باهر با اشاره به این‌که مشکلات جامعه مهندسی صرفاً فارغ التحصیلان بیش از انداره ین رشته نیست، اظهار داشت: زیرساخت‌های شهر تبریز هنوز جا برای کار دارد و ما نیازمند مهندسین کاربلد هستیم.
وی اضافه کرد: دانش مهندسی می‌تواند مطابق نیازهای حوزه مسکن پیش برود که این امر در گرو مدیریت صحیح ساخت و سازها است.


شهردار تبریز تصریح کرد: تولید بیش از اندازه مسکن مهر، خود دیگر مشکلات مهندسین است که باعث رکود شده و نتیجه آن نیز تولید مسکن بی‌کیفیت و مازاد بوده‌ است.
شهین‌باهر متذکر شد: به مسائل حوزه مهندسی و متخلفان این حوزه که مهندس نیستند، بایستی رسیدگی شود و افراد غیر متخصص نباید در حوزه ساخت و ساز ورود پیدا کنند.
وی به ارتباط تنگاتنگ شهرداری تبریز با سازمان نظام مهندسی اشاره و اظهار امیدواری کرد همکاری طرفین، زمینه‌ساز رونق مسکن ایمن و توسعه زیرساخت‌های اطمینان‌بخش برای شهر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها