نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

خون شهدا فتنه‌ها را جمع کرده است

حجت‌الاسلام تسخیری گفت: برخی اشراف گراها با اعمال رفتار خود بین اساس و اصول دین فاصله ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۲۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، یادواره شهدای والامقام رستم‌آباد و حومه با حضور گسترده مردم و مسئولین و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری نماینده ولی‌فقیه در سپاه گیلان در سالن ورزشی بسیج رستم‌آباد برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در این مراسم ضمن تقدیر از بانیان برگزاری یادواره شهدا، اظهار کرد: حضور در یادواره فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی است.

حجت‌الاسلام تسخیری بابیان اینکه شهدا عارفان زمان هستند، پیروی از راه شهدا را موجب سعادت و خوشبختی بشر دانست و بیان کرد: با الگوپذیری از سیره، راه و روش شهدا، مسیر رسیدن به سعادت و خوشبختی هموار می‌شود.

به گفته وی، تقید به نماز اول وقت، زیارت عاشورا، احکام اسلامی و… جسم انسان را در میان خاک جاودان می‌کند که شهدای والامقام نمونه بارز آن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، با استناد به فرمایش خداوند در قرآن به تشریح مقام و منزلت «شهید» پرداخت و اذعان کرد: خداوند متعال انسان‌هایی را خلق کرد و این انسان اندر اوج گرفت که به او لقب شهید داد و در وصفش فرمود: «شهدا زنده اند و پس از مرگشان روزی می خورند».

حجت‌الاسلام تسخیری تصریح کرد: زمانی است که یک فرد تمام عمرش را درراه عرفان صرف می‌کند و عرفانی می‌شود و زمانی هم هست که یک جوان ۱۴ و ۱۵ ساله برای رسیدن به درجه کامل و فیض شهادت به بالاترین مرتبه الهی می‌رسد، در حالی آن عارف باگذشت سالیان متمادی به این درجه رسیده و این جوان شهید در کوتاه‌ترین زمان به مقام عالی رسیده است.

وی بابیان اینکه انسانی که نتواند از خود بگذرد، جاودان نمی‌شود، گفت: شهدا از خود بریدند و وصل به خدا شدند تا ماندگار شوند و جاودانه شدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان بابیان اینکه پوسته مسئولیت و ثروت گاهی نمی‌گذارد انسان از خود بگذرد و به مرتبه تعالی برسد، اظهار کرد: دختر شهدا آن‌قدر مظلوم شده است که وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرد می‌گوید برای چادری که به سر دارم مرا مسخره می‌کنند.

حجت‌الاسلام تسخیری بابیان اینکه هنوز پیکر هفت هزار شهید تفحص نشده، گفت: خانواده‌های شهدا چشم‌انتظار پیکر بی‌جان عزیزانشان هستند.

وی با اشاره به  برخی اشراف گری‌ها و تجملی گرایی، متذکر شد: برخی اشراف گراها با اعمال رفتار خود بین اساس و اصول دین فاصله ایجاد کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان بابیان اینکه ما دو تابعیتی نیستیم، اظهار کرد: ما یک تابعیت به نام جمهوری اسلامی و یک تبعیت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری با تأکید بر اینکه خون شهدا فتنه‌ها را جمع کرده است، گفت: فتنه 78، 88 و آشوب‌های اخیر به برکت خون شهدا برچیده شد‌.

حجت‌الاسلام تسخیری بابیان اینکه حقایق را به فرزندان شهید بگوییم، یادآور شد: شهیدی وصیت کرده بود که به دخترم بگویید؛ پدرش چرا، در چه راهی و چگونه به شهادت رسیده، نگویید سفرکرده است. بگویید به دخترم تا قلبش ترک بردارد و در لایه‌های ترک برداشته قلبش، از کینه و نفرت دشمن پر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات برجام اشاره و اظهار کرد: آمریکا هیچ‌وقت مصالح ایران اسلامی را قبول نداشته است و مذاکره با آن‌ها بی‌نتیجه است.

گفتنی است، شعرخوانی زیبا و عرفانی صابر خراسانی و مداحی حاج سید علی حسینی نژاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات