دو مرکز خانه ریاضی متشکل از انجمن علمی با حمایت شخصی و خیران در بهشهر فعالیت می کنند

مدیر خانه ریاضیات بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز در بهشهر در این حوزه فعال است و تاکنون فعالیت ما بصورت مجازی بوده است.
کد خبر: ۸۹۹۳۹۶۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضا صباغ دوشنبه‌شب در نخستین همایش خانه ریاضی که در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: خانه ریاضی بهشهر دومین مرکز گسترش ریاضیات در استان مازندران است که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد و در چند ماه اخیر موفق به اخذ مجوز رسمی شد.

وی با بیان اینکه 40 مرکز در کشور در حوزه ریاضیات مشغول فعالیت هستند، افزود: 40 خانه ریاضی در غالب 10 عضویت پیوسته و 30 عضویت وابسته و همچنین دو عضویت خارج از کشور در این حوزه مشغول فعالیت هستند که سهم استان مازندران در خانه ریاضیات دو مرکز در بابل و بهشهر است.

مدیر خانه ریاضیات بهشهر با بیان اینکه عمومی کردن ریاضی از اهداف اصلی خانه ریاضیات است، بیان کرد: بر آنیم در این مرکز ریاضی را از حالت مرز بودن خارج و بصورت بازی ریاضی برای دانش‌آموزان ارائه کنیم تا دانش‌آموزان و اولیا از ریاضی لذت ببرند.

این مسؤول با بیان اینکه عضوگیری در این مرکز در چند بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان بهشهر بیش از 300 نفر عضو در چند بخش معلمان، دانش‌آموزی و دانشجویی صورت گرفته که به صورت غیررسمی است.

صباغ به اهداف خانه ریاضی اشاره کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، گسترش ریاضی از مدرسه به خانه، تعامل و تبادل نظر در حل مسائل و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت گروهی بصورت بلند مدت از اهداف خانه ریاضی بشمار می‌آید و یقینا بدانید اهداف این مرکز مقطعی و کوتاه مدت نیست وبرآنیم زمینه‌ای قوی‌تر از کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: خانه ریاضی یک انجمن علمی ریاضی است که همه هزینه‌ها تاکنون بصورت شخصی و حمایت خیران تامین شد و امیدواریم حمایت خیران در پیشبرد اهداف این مرکز قطع نشود.

مدیر خانه ریاضیات بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز در بهشهر در این حوزه فعال است و تاکنون فعالیت ما بصورت مجازی بوده است.

صباغ در پایان به نحوه عضوگیری در خانه ریاضیات اشاره کرد و گفت: نحوه عضوگیری این مرکز همانند کتابخانه‌هاست و بابت ارائه خدمات در طول سال از عضو هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها