خبرهای داغ:
فرماندار هشترود:

باید به سوادآموزی وتوسعه آموزشی در مناطق محروم توجه شود

فرماندار هشترود در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تاکید بر لزوم توجه به سوادآموزی و توسعه آموزشی در مناطق محروم این شهرستان گفت: هم اکنون نرخ باسوادی این شهرستان 74 درصد بوده و باید در این زمینه اهتمام بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۹۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان افزود: متاسفانه در سال های اخیر این شهرستان در زمینه باسوادی جمعیت در رتبه 18 استانی قرار داشته و از این رو باید برنامه ریزی های مناسبی برای توسعه سوادآموزی در سال های آینده انجام شود.
وی ادامه داد: بی سوادی در جامعه به عنوان یکی از علل عقب ماندگی بوده و در این راستا توجه به امر آموزش و سوادآموزی بیش از پیش احساس می شود.
امینیان اضافه کرد: تقویت و توسعه نیروی انسانی از عوامل رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه در بخش آموزش و پرورش بوده و مهم ترین شاخص در این زمینه، توجه به منزلت، هویت و شان معلمان هست.
وی با بیان اینکه توجه بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به سرمایه های انسانی است گفت: باید در زمینه حمایت از بخش های مختلف نظام آموزشی و پرورشی اهتمام و توجه بیشتری انجام شود.
امینیان با اشاره به اجرای برنامه های اجتماعی ویژه دانش آموزان در روزهای پایانی سال افزود: بنده مخالف اجرای برنامه 'نه به چهارشنبه سوری' از سوی دانش آموزان هستم زیرا نباید شادی و نشاط را از کودکان و نوجوانان ها دریغ کنیم.
وی ادامه داد: با وجود وارد آمدن برخی آسیب های جسمی و بروز حوادث به دانش آموزان در آیین های چهارشنبه سوری، حذف برنامه های شاد در این روز موجب وارد آمدن آسیب های روانی در بین آنان خواهد شد.
امینیان ادامه داد: بهتر است به جای حذف بر نامه های شاد ومفرح این چنینی، راه های درست اجرای آیین های چهارشنبه سوری را به دانش آموزان یاد داده و آداب و رسوم سنتی و اصیل را ترویج دهیم.
مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز در این نشست با اشاره به باسوادی اولیای دانش آموزان مدارس هشترود افزود: تمامی اولیای بالای 50 سال این شهرستان هم اکنون باسواد هستند.
بهمن اقدمی از خیران خواست در کنار اهتمام در ساخت و توسعه مدارس، در بخش مدرسه یاری و اهدای کمک های مالی برای تامین تجهیزات و ملزومات آموزشی در مدارس، آموزش و پرورش این شهرستان را یاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها