میهمانان نوروزی یزد از چه برنامه‌های گردشگری بهره‌مند می‌شوند؟ / اشکذر با پنج غرفه به میزبانی میهمانان نوروزی میرود

مدیر میراث فرهنگی استان یزد برنامه‌های گردشگری این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۵۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، استان یزد با تحویل سال جدید برنامه‌های متنوعی در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری خواهد داشت که بازارچه سفر نوروزی (با ارائه بسته‌های سفر یزد گردی و کمپ‌های کویر نوردی)، نمایشگاه سوغات گردشگری و صنایع دستی، نمایشگاه شیرینی‌های سنتی شهر یزد، بازارچه صنایع‌دستی و سفره هفت‌سین و اجرای نمایشی نوروزی، حافظ و شاهنامه‌خوانی از جمله آنان است.
فاطمه دانش یزدی رئیس میراث فرهنگی استان یزد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا گفت: ایجاد عکاسخانه سنتی در خانه نواب وکیل، برپایی سفره‌های نوروزی- اجرای تئاتر توسط انجمن هنر‌های تجسمی-شاهنامه خوانی-یزد شناسی در خانه سنتی حیران، ایجاد بازارچه صنایع دستی در خانه سنتی باقی و آستان متبرکه امامزاده سید جعفر محمد، اجرای برنامه‌های فرهنگی (نقاشی، کتابخوانی و …) در مسجد جامع کبیر یزد و بازارچه سفر نوروزی (با ارائه بسته‌های سفر یزد گردی و کمپ‌های کویر نوردی) در مجموعه امیرچقماق را از برنامه‌های استان معرفی کرد.
وی همچنین اظهار کرد که از فعالیت‌های نوروزی معاونت صنایع دستی در نوروز ۱۳۹۷ برگزاری و نظارت بازارچه‌های فروش نوروزی صنایع دستی در اکثر شهرستان‌های استان (پیش بینی ۳۲ بازارچه)، راه‌اندازی بازارچه موقت نوروزی صنایع دستی عبارت است از بازارچه‌های صنایع دستی که در ایام تعطیلات نوروزی- اواخر اسفند ماه تا نیمه اول فروردین ماه برای عرضه و فروش صنایع دستی ایرانی خواهد بود.
وی در ادامه گفت: گروه‌های مشارکت کننده در بازارچه هنرمندان، صنعتگران، طراحان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، اعضای اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های غیردولتی مرتبط با صنایع دستی، اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تولید اولیه و تجهیزات، بسته بندی، انتشارات و تبلیغات صنایع دستی هستند.
دانش یزدی در سخنانش از اجرای طرح کارگاه گردی خبر داد و افزود: این کارگاه‌گردی از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در بافت تاریخی و مسیر‌های گردشگری خواهد بود که پیش بینی ما شامل ۱۷ کارگاه از قبیل: خانه باقی- کارگاه دارایی بافی است.
مدیر میراث فرهنگی استان یزد برپایی اولین جشنواره هفت سین صنایع دستی را از رویداد‌های مهم در نوروز ۱۳۹۷ برشمرد و اظهار کرد: این جشنواره توسط انجمن صنایع‌دستی استان در خانه اریایی‌ها از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه به نشانی یزد- خیابان سیدگلسرخ- انتهای کوچه شاه ابوالقاسم-مجتمع گردشگری خانه آریایی برپا خواهد شد.
وی در اشاره به بازارچه عیدانه صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: بازارچه عیدانه صنایع‌دستی از ۷ تا ۱۶ اسفند ماه به مدت ۱۰ روز در مجتمع ذوالفقاری به آدرس یزد- حدفاصل بلوار بسیج و خیابان سلمان برگزار خواهد شد.
دانش یزدی در بخش پایانی صحبت‌هایش به پیش بینی بازارچه‌های موقت فروش نوروزی صنایع دستی بخش‌های مختلف استان یزد در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد.
ارسال نظرات