خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

محدودشدن درآمدهای پایه‌ای شهرداری‌ها، از دلایل نقصان در عدالت شهری است

شهردار تبریز، با تاکید بر این‌که آسایش و آرامش عمومی شهر، ارتباط تنگانگ با بحث عدالت شهری دارد، گفت: بخش مهمی از عدالت شهری، در گرو درآمدهای پایدار شهرداری‌هاست.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۸۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر در حاشیه نشست کلانشهرهای کشور در اصفهان، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری‌ها در صف اول خدمت‌رسانی قرار گرفته‌اند و باید از زمینه‌های قانونی و ابزار لازم برای خدمت به شهروندان، برخوردار باشند.

وی ادامه داد: دولت و شهرداری‌ها، با مجموعه‌ای از ارتباطات و پشتیبانی‌های مشترک، در خدمت مردم هستند و از این حیث، رضایت مردم از دولت، همان رضایت از شهرداری هاست.

شهردار تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت و توسعه در دیدار ۲۹ بهمن با مردم تبریز، اظهار داشت: مباحث قانونی، باید طوری تنظیم و هدایت شود که خروجی برنامه‌ها، عدالت، توسعه و رفاه عمومی باشد.

وی به نقش درآمدهای پایدار در توسعه و عدالت شهری، اشاره و خاطرنشان کرد: تنگناهای اقتصادی و ضعف قوانین حوزه شهرداری، از جمله دلایل ریشه‌ای است که باعث شده عدالت شهری، تحقق واقعی در شهرها نداشته باشد.

شهین‌باهر تصریح کرد: انتظار داریم مجلس و دولت، به خصوص در موضوع درآمدهای پایه‌ای، حامی شهرداری باشند و اجازه ندهند این درآمدها، محدود شوند.

شهردار تبریز اضافه کرد: نادیده‌گرفتن درآمدهای قانونی شهرداری‌ها، قطعاً زمینه‌ساز توزیع نامتوازن امکانات و  نقصان در بحث عدالت شهری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها