امام‌جمعه کرج:

مداح بسیجی، اهل سکوت در برابر منکرات و مظالم نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت:مداح بسیجی، که با زبان از حریم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کند، حضور دائمی در مسائل مختلف دارد و ممکن نیست در مقابل بعضی مسائل سکوت داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۳۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر عشق و وفا،شاعران، مداحان و ستایشگران بسیجی استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، با آیت الله حسینی همدانی دیدار کردند.

مداح بسیجی، اهل سکوت در برابر منکرات و مظالم نیست

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی با تسلیت ایام درگذشت حضرت ام‌البنین، بیان داشت: این بانوی بزرگوار، خود از شعرای نامدار است و اشعار بلیغ و فصیحی از او به‌جای مانده است.

وی با اشاره به صفات والای حضرت ام‌البنین (ع)، اظهار داشت: او مانند فرزند خود، قمر بنی‌هاشم (ع)، باب‌الحوایج است، و با شناخت فرزندان او به‌ویژه حضرت ابوالفضایل (ع)، می‌توان به ابعاد وجودی این مادر بزرگوار پی برد و برای شناخت قمر بنی‌هاشم (ع) نیز باید به زیارت‌نامه‌ی او مراجعه نمود که به انشای امام معصوم (ع) نوشته‌شده است.

امام‌جمعه کرج افزود: عباس، هرگز در چهره دشمن نخندید و کسانی که امروز با دشمن می‌نشینند و به او لبخند می‌زنند، پیرو این سیره و الگو نیستند.

وی اظهار داشت: در این زیارت‌نامه، عباس بن علی (ع) در ردیف اصحاب بدر و بلکه بالاتر از ایشان و در ردیف ذکر و تسبیح «عِلّیین» –که مقام دارندگان بالاترین مقام معنوی است- معرفی‌شده است که نشان‌دهنده‌ی جایگاه خاص اوست.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود، خاطرنشان ساخت: بسیج یعنی عنصر با بصیرت و دشمن‌شناسی است که به‌موقع عمل می‌کند و بسیج مداحان، یعنی ستایشگری بسیجی و مداح بسیجی کسی است که با اشراف به تمام جریانات روز داخلی و خارجی، به‌صورت مؤثر و با قالبی قابل انطباق بر مسائل روز، اقدام به نشر مناقب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌کند.

وی اقدام به‌موقع را، اصلی‌ترین شاخصه‌ی معصومین (ع) معرفی کرده و اظهار داشت: مداح بسیجی، که با زبان از حریم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کند، حضور دائمی در مسائل مختلف دارد و ممکن نیست در مقابل بعضی مسائل سکوت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هیئت باید منشأ خیر، نورانیت و رشد باشد، گفت: امروز، جریانی خزنده و مرموز، موریانه صفت و با حمایت‌های مالی سرویس‌های اطلاعاتی، به دنبال تخریب جایگاه هیئات مذهبی هستند تا خروجی هیئت مذهبی ما فقط آه و ناله باشد و درواقع هیئت ما سکولار باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اهل‌بیت (ع)، در یک‌گوشه‌ای نمی‌نشستند تا فقط گریه کنند، بلکه اهل اقدام و قیام بودند و اگر گریه کردن ما در هیئت، منجر به حرکت و خروشمان در مقابل منکرات و مظالم نشود، ارزشی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مداح و ستایشگر اهل‌بیت (ع) باید تاریخ را به‌صورت تحلیلی بخواند و مطالعه‌ی تاریخ به‌عنوان یک گزارش، نیازهای شما را مرتفع نخواهد کرد.

با اشاره به مخاطبین مختلف جامعه مداحان، از اقشار مختلف مردم، بیان داشت: مداحی شما، در عین اینکه باید حماسه‌ساز باشد، باید عامل وحدت و افزایش امید افراد نیز باشد، به استحکام اجتماعی کمک کند و با تفکرات سکولار مقابله نماید.

اشعاری چون غدیریه ها، نشانگر اهمیت «شعر» در ثبت و ماندگاری وقایع تاریخی است و پرداختن با زبان شعر، به جریاناتی که امروز در فضای انقلاب اسلامی وجود دارند و وقایعی که رخ می‌دهند، می‌تواند از تحریف این وقایع پیشگیری نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها