خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

سازمان ملل باید نماینده واقعی دولت ها باشد

امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته از اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل بر علیه ایران انتقاد کرد و گفت: هر چند تلاش های ضد ایرانی به شکست انجامید ولی سازمان ملل باید نماینده واقعی دولت ها باشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۶۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید نماینده واقعی دولت ها و محلی برای مقابله با کشورهای متجاوز به حقوق سایر کشورها باشد، افزود: هفته گذشته شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی انگلیس علیه جمهوری اسلامی را به رای گذاشت که بر اساس آن ادعای فرستادن سلاح به انصارالله یمن را داشت.
وی با بیان اینکه این قطعنامه با وتوی روسیه به نتیجه نرسید، افزود: نباید فریب دولت های غربی را بخوریم؛ حدود چهار سال است که عربستان با حمایت امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ملت مظلوم یمن را تحت شدیدترین حملات هوایی قرار داده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره حامی معنوی ملت های مظلوم در دنیاست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بخاطر حمایت معنوی از ملت مظلوم یمن مورد بازخواست قرار می گیرد.

سازمان ملل باید نماینده واقعی دولت ها باشد
امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش های ضد ایرانی غربی ها گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که در سیاست خارجی باید نگاه تان به شرق باشد و وتوی قطعنامه توسط روسیه در حمایت از ایران یکی از آثار نگاه به شرق و عدم اعتماد به غرب است.
نماینده ولی فقیه در استان در خصوص حذف دلار از مراودات تجاری کشور اظهار کرد: اگرچه این موضوع دیر اتفاق افتاد، اما اقدامی مثبت برای شکست تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه عمده ابزار ‌امریکا بحث دلار و وابستگی تجارت خارجی ایران به دلار است،خاطرنشان کرد: این ‌طرح می‌تواند شیطنت آمریکا‌ را با شکست مواجه کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته، با گرامیداشت هفته درختکاری گفت: درخت گرانبها ترین آفریده خداوند است که نقش حیاتی در زندگی انسان دارد و در اسلام‌ نیز توجه خاصی به درخت و درختکاری شده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم درخت را نماد خرمی، مظهر زندگی، آسایش و رفاه انسان و پاکی طبیعت توصیف کرد و افزود: یکی‌ از نعمت‌های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی‌های بهشت گیاهان و درختان است.
وی تاکید کرد: لازم است همه ما در این ایام به شهرداری و منابع طبیعی در کاشت درخت کمک کنیم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خصوص آثار مخرب نبود فضای سبز و جنگل اظهار کرد: فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حتی کاهش آلودگی‌ صوتی نیز نقش دارد؛ هم چنین در کنترل تشعشعات آفتاب و در کنترل باد و ذخیره انرژی و جلوگیری از‌ سیلاب موثر است.
امام جمعه تبریز با اشاره به تاسیس کمیته امداد در سال 1357 و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: در ایام عید به فکر نیازمندان باشیم و در حد توان به آنان کمک کنیم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: امروز وفات حضرت ام البنین است که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است؛ مادران دو یا سه شهید در هیچ جای دنیا پیدا نمی شوند و اینها اسطوره صبر و مقاومت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها