امام‌جمعه بروجرد:

امنیت نظام اسلامی مرهون ازخودگذشتگی مادران و همسران شهداست/ نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت درگرو نقش تأثیرگذار مادران و همسران

امام‌جمعه بروجرد گفت: مادران و همسران نقش تأثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارند.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۰۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه بروجرد ضمن اشاره به مشکلات کارگران در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر در کنگره 14 هزار شهید کارگری فرمودند این افراد در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند  و نقشه‌ها و طرح‌های دشمنان را ناکام گذاشتند.

 وی افزود: کارگران با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولین و دولتمردان باید به فکر جامعه کارگری باشند به‌طوری‌که کارگران سامان کاشی 2 سال است حقوق دریافت نکرده‌اند و برخی از خانواده‌های آن‌ها متلاشی‌شده اما متأسفانه علیرغم این‌که این کارگران جهت احقاق حقوق خود تجمع می‌کنند و خواستار رفع مشکلات هستند اما عده‌ای از مسئولان به این موضوع بی‌تفاوت بوده و جهت رفع مشکلات آن‌ها همت و تلاش نمی‌نمایند.
حجت‌الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: نیاز است که مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی توضیح دهند که برای برطرف نمودن مشکلات کارگران چه اقدامی کرده‌اند همچنان که تا اراده‌ای نباشد مشکلی حل نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به توطئه‌های آمریکا و انگلیس افزود: تلاش آمریکا و انگلیس برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت بر ضد جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث یمن از اقداماتی بود که این تلاش ناکام ماند و به یک رسوایی بزرگ برای آن‌ها تبدیل شد.
حجت‌الاسلام ترابی اظهار داشت: دولت انگلیس که در شرارت علیه کشورهای دیگر ید طولانی دارد با ارائه یک پیش‌نویس قصد داشت تا جمهوری اسلامی ایران را متهم به ارسال موشک به یمن کند درحالی‌که آمریکا، انگلیس و غربی‌ها پشتیبانان اصلی دولت سعودی در کشتار ملت یمن هستند و اگر حمایت‌های آنان نبود دولت سعودی این‌گونه اقدامات گستاخانه را در یمن انجام نمی‌دادند.

وی گفت: آمریکا و غرب انواع سلاح‌های مرگبار را در اختیار عربستان قرار می‌دهند و چهار سال است ملت یمن را به خاک و خون می‌کشند و آمریکا همیشه از تروریست‌ها دفاع کرده و حقوق ملت مظلوم را ضایع کرده است.
حجت‌الاسلام ترابی ضمن اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد افزودند: نهاد کمیته امداد از بدو تأسیس تاکنون خدمات شایانی به اقشار محروم داشته و کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد حمایتی در عرصه خدمت‌رسانی به فقرا موفق عمل نموده و با حمایت‌های هدفمند توانسته بسیاری از مددجویان به مرحله خودکفایی برسند به‌گونه‌ای که در موضوع اشتغال کمیته امداد یکی از دستگاه‌های برتر بوده است.
خطیب جمعه بروجرد ضمن اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز و هفته احسان و نیکوکاری گفت: این روزها باید به کمک فقرا بود و این ایام فرصتی است تا همه به وظیفه انسانی و شرعی عمل کنیم و نوع‌دوستی را نشان دهیم.
وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (ع) افزود: در چنین روزی بود که مادری فداکار و بانویی باعظمت از دیار شجاعان و دلاوران که همسر و مادر شهید بود پر کشید، این بانوی بزرگ پس از عمری تلاش و شکیبایی با اهدای چهار فرزند رشید رحلت کردند.
ترابی تصریح کرد: استقلال و امنیت نظام اسلامی مرهون ازخودگذشتگی مادران و همسران شهداست، مادران و همسران شهدا نقش بسیار برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند و امروز نقش خود را در جامعه ایفا می‌کنند و نقش مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌های انقلاب برجسته است چون این‌ها ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

حجت‌الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها به‌پاس فداکاری و صبر مادران و همسران شهدا سالروز وفات حضرت ام‌البنین (ع) به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده و مادران و همسران نقش تأثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات