اولین کاروان دانشجویان کردستانی به مناطق عملیاتی جنوب کشوراعزام شدند

امروز اولین کاروان راهیان نور دانشجویان استان کردستان راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۴۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین کاروان راهیان نور دانشجویان استان کردستان با بدرقه مسئولین دانشگاهی و به میزبانی دانشکده فنی یزدان پناه سنندج راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

به گفته علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان امسال ۱۲۰۰ دانشجوی کردستانی طی ۴ کاروان شامل دو کاروان برادران و دو کاروان خواهران راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند.

وی گفت: چهار کاروان راهیان نور دانشجویان استان کردستان از ۱۲ اسفندماه الی ۲۸ اسفندماه هر کدام به مدت چهار روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور پیدا میکنند و از نزدیک با رشادت ها، دلیرمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

مهندس محمدلطیف شیردل رییس دانشکده فنی یزدانپناه سنندج در مراسم بدرقه اولین کاروان دانشجویان کردستانی که به میزبانی دانشکده یزدانپناه برگزار شد اظهار داشت: کسانی که در دوران جنگ در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و از خاک کشور جانانه دفاع کردند هم سن و سال امروز شما دانشجویان بودند، جوانانی که داوطلبانه و بدون هیچ اجبار و زوری برای دفاع از این آب و خاک در جبهه‌ها حضور یافتند البته هیچ کدام برای سلفی گرفتن و خودی نشان دادن نرفتند.

وی گفت: امروز شما دانشجویان که آینده سازان کشور هستید باید ادامه دهنده راه شهدا باشید، شهدایی که الگو و چراغ راهی برای شما جوانان هستند.

مهندس شیردل ادامه داد: امروز شما قدم به سرزمینی میگذارید که وجب به وجب خاک آن معطر به خون هزارن شهید است پس باید ارزش این جایگاه را بدانید و بعد از بازگشت از این سفر معنوی، نگرش و دید شما نسبت به جبهه و جنگ تغییر کند.

رییس دانشکده فنی یزدانپناه سنندج گفت: در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی جوانان با کمترین امکانات و حتی دست خالی اقداماتی انجام دادند که تمام نظریه پردازان جنگی غرب و شرق را متحیر کرد، امروز هم شما دانشجویان باید در راهی که شهدا حرکت کردند حرکت کنید و در کنار تحصیل علم و دانش مسائل معنوی و اخلاقی را مورد توجه قرار دهید.

وی گفت: اگر امروز با آرامش و آسایش در کلاس درس حضور پیبدا می‌کنید و تحصیل می‌کنید باید بدانید که همه را مدیون خون شهدا هستید پس قدر این امنیت و آرامش را بدانید و برای سربلندی کشور تلاش کنید.


شهدا ذخایر تمام نشدنی این انقلاب هستند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیرضا باباشاهی نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: هویت هر شخص و هر ملت به تاریخ آن بستگی دارد که هیچگاه نباید آن را فراموش کرد، جنگ هشت ساله دفاع مقدس نیز تاریخ گویای این کشور است که امروز دشمنان میخواهند که مردم ما آن را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه ثبت اتفاقات جنگ تحمیلی مظلوم واقع شده است افزود: تا ۲۰ سال آینده دیگر خبری از یادگاران دوران دفاع مقدس نیست، افراد و شخصیت‌هایی که هر کدام تاریخ گویای و نانوشته دوران جبهه و جنگ هستند که عظیم‌ترین افتخارات را در جنگ رقم زدند پس امروز تا زنده هستند هر کدام از شما دانشجویان باید در ثبت و ضبط خاطرات و ناگفته‌های این افراد تلاش کنید.

حجت الاسلام باباشاهی با بیان اینکه جنگ تحمیلی اوج تدبیر و مدیریت جهادی جوانان کشور بود گفت: در دوران جنگ جوانانی هم سن و سال شما و حتی کوچکتر با کمترین آموزش نظامی، فرماندهی عملیات‌هایی را بر عهده داشتند که بزرگترین پیروزی‌ها را برای کشور بدست آوردند پس امروز هم شما میتوانید ادامه دهنده راه آن‌ها باشید چرا که جنگ همان جنگ است، دشمن همان دشمن است فقط سنگر‌ها عوض شده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: شما دانشجویان باید بعد از برگشت از اردوی راهیان نور به این سوال ذهن خود پاسخ دهید که شما به عنوان آینده سازان کشور در ادامه راه شهدا چه کاری میتوانید برای سربلندی کشور انجام دهید و چه کاری تا امروز انجام داده اید.

وی گفت: امروز شما دانشجویان به عنوان قشر تحصیلکرده و تاثیرگذار جامعه باید بدانید که چرا دشمن اینقدر دنبال ایران است؟ راهبرد کنونی دشمن چیست؟ علت این همه دشمنی دشمن چیست؟

حجت الاسلام باباشاهی تصریح کرد: امروز همه باید بدانید که دشمن از قدیم تا الان و تا همیشه به مبانی اقتدار نظام اسلامی که همان ولایت فقیه، اسلامی بودن حکومت، جوانان و مردم که سرمایه عظیم کشور هستند حمله می‌کند و تا گرفتن آن‌ها دست از مبارزه و تلاش برنمیدارند پس باید با هوشیاری اوضاع را رصد و تحلیل کنید و اجازه هر گونه نفوذ و دخالت دشمن را ندهید.

وی در پایان گفت: شهدا ذخایر تمام نشدنی این انقلاب هستند که هیچ گاه پایان نمی‌یابند و از ذهن و دل مردم ما بیرون نمیروند بلکه هر روز بیشتر از پیش در زندگی ما پرفروغ‌تر و پررنگتر میشوند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات