تشریح آخرین وضعیت غوطه شرقی و اعتراف جیش‌الاسلام به ناتوانی در برابر ارتش سوریه

منابع سوری از دستاورد بزرگی که ارتش سوریه در عمق غوطه شرقی کسب کرده است و آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهرک «الریحان» خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۱۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ ارتش سوریه دستاورد میدانی بزرگی در عمق غوطه شرقی پس از آزادسازی شهرک‌های «أوتایا، حوش الصالحیة، حزرما والنشابیة» و تل فرزات و تثبیت مواضع خود در این مناطق به دست آورد.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت ارتش سوریه راهبرد تقسیم محورها به چندین قسمت را در پیش گرفته است که با تکیه بر همین راهبرد توانسته است استحکامات دفاعی تروریست‌ها را پس از حمله نیروها به النشابیه در منتهی‌الیه جنوب شرقی غوطه در هم بشکند که این امکان را به ارتش داد تا بین حوش الصالحیه و تل فرزات پیشروی کند و مواضع خود را در این مناطق تثبیت کند و نیروهای دیگری هم به‌سمت شهرک اوتایا پیشروی و آن را آزاد کردند.

آزادسازی شهرک «اوتایا» و مزارع آن حلقه محاصره تروریست‌ها در اطراف شهرک النشابیه و شهرک حوش الصالحیه را تقویت خواهد کرد و سبب قطع خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها به‌سمت الشفونیه خواهد شد.

منبع نظامی سوری تأکید کرد ارتش سوریه، عملیات نظامی برای آزادسازی شهرک «الریحان» در مجاورت شهر «دوما» به‌عنوان مهمترین قلعه و دژ باند تروریستی جیش الاسلام را آغاز کرده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش،‌ مرکز کنترل ارتباطات گروه‌های تروریستی را که کار ایجاد ارتباطات میان اعضای این گروه‌ها را در جبهه‌های جنگ انجام می‌داد، منهدم کردند.

به‌گفته منبع سوری، ارتش در حال حاضر به کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته‌شده از سوی تروریست‌ها در شهرک‌های حوش‌الصالحیه و اوتایا و مزارع آن و نیز پیشروی به‌سمت شهرک‌های «بیت نایم و جسرین» ادامه می‌دهد که تروریست‌ها به این مناطق فرار کرده‌اند.

این منبع افزود نیروهای ارتش توانسته‌اند در پایان عملیات آزادسازی اوتایا دو تروریست را که در حال کارگذاشتن بمب بودند، به‌هلاکت برسانند.

تصویر به‌هلاکت‌رسیدن یک تروریست به‌ضرب گلوله نیروهای ارتش در غوطه

از سوی دیگر حمزه بیرقدار سخنگوی نظامی باند تروریستی جیش الاسلام به خروج این گروه از مناطق شرقی غوطه شرقی به‌سبب عملیات گسترده و قاطع ارتش سوریه اذعان کرده است.

ارسال نظرات