کار آفرینی که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی توسعه بخشید

کار آفرین موفق هرمزگانی اساسی ترین هدفش را از کشت آلوئه ورا تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۶۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مسعود ملک، پرورش دهنده آلوئه ورا در هرمزگان در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به اینکه تجربه های زیادی در بخش کشاورزی دارد و با تحقیقات فراوان گیاه آلوئه ورا را انتخاب کرده است، اظهار کرد: در این دوران که بحران بی آبی بر سرزمین ایران سایه افکنده، در صنعت کشاورزی به دنبال محصولی بودم  که کمترین آب را مصرف کند و در آمد اقتصادی خوبی داشته باشد.

این کار آفرین موفق با بیان اینکه شکست ها در راه پرورش این گیاه مانع از پیشرفت او نشده است، تصریح کرد: کشت گیاه آلوئه ورا را در شهرستان حاجی آباد شروع کردم که سرمای این شهرستان موجب آسیب به این محصول شد و بعد از تحقیقات درباره آب و هوای هرمزگان منطقه گرم و خشک دهستان ماکیان شهرستان میناب را برای شروع دوباره انتخاب کردم.

ملک گفت: استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان به دلیل دارا بودن آب و هوای گرم و خشک از بهترین مناطق برای کشت گیاه آلوئه ورا هستند.

وی تصریح کرد: اساسی ترین اهدافم در کشت گیاه آلوئه ورا توسعه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم است.

این کار آفرین موفق با اشاره به اینکه ۳۰ هکتار زمین زیر کشت آلوئه ورا دارد، عنوان کرد: در هر هکتار زمین زیر کشت دو نفر قبل از زمان برداشت و پنج نفر بعد از آن به صورت مسنقیم مشغول به کار هستند و بیش از ۱۵ نفر در هر هکتار به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت و در آمدزایی هستند.

 

 

ملک با تاکید به اینکه این محصول هیچ گونه آسیب به محیط زیست وارد نمی کند، بیان کرد: برای دفع علف هرز از هیچ نوع سمی استفاده نمی شود و محصول به صورت ارگانیک تولید می شود.

وی با بیان اینکه با سرمایه ۴۰ میلیون تومانی کارآفرینی خود را شروع کرده است، اظهار کرد: از کشت آلوئه ورا در یک هکتار زمین شروع کردم و با استفاده از پاجوش های این یک هکتار، کشت این محصول را توسعه دادم و  بعد از گذشت سه سال  ۳۰ هکتار  از زمین های بی جان میناب را زیر کشت آلوئه ورا قرار دادم.

ملک با تاکید بر اینکه کارخانه صنایع تبدیلی آلوئه ورا در هرمزگان وجود ندارد، عنوان کرد: امیدواریم با همت سرمایه گذاران و دولت کارخانه های صنایع تبدیلی  و فرآوری این محصول در هرمزگان با استانداردهای روز دنیا ساخته شود و با این کار اقتصاد مقاومتی به صورت واقعی تحقق می یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک رسانی و مشاوره به هموطنان خوبمان و برای پیشرفت جوانان این مرز و بوم ما در ماکیان میناب آماده خدمت رسانی هستیم.

ارسال نظرات