توانمند سازی فارغ التحصیلان بومی در صنایع مرتبط با گاز و پتروشیمی

رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان به تشریح جزییات دوره های توانمند سازی فارغ التحصیلان بومی در صنایع مرتبط با گاز و پتروشیمی پرداخت
کد خبر: ۸۹۹۶۴۴۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

ناصر تاجری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت:این دوره‌ها بر اساس نیاز استان و کمبود رسته‌های شغلی مورد نیاز پیمانکاران طراحی شده و بر این اساس فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی مکانیک، صنایع، عمران و ... از ۹۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: در برخی دوره‌ها مانند بازرس فنی جوش به فراگیرانی که موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شوند مدرک بین المللی asnt سطح ۱ یا ۲ (بر حسب نتیجه آزمون) اعطا خواهد شد و دارندگان این مدرک درآمد پایدار و قابلیت کار در سطح بین المللی را خواهند داشت.

دکتر تاجری در خصوص سایر دوره‌های آموزشی طرح توانمند سازی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت گاز استان افزود: یکی از دیگر دوره‌های اموزشی دوره‌های نصب و تعمیرات پکیج است که با استقبال بسیار خوب عموم فارغ التحصیلان رشته‌های فنی، کار ودانش مواجه شده و در این دوره‌ها مجرب‌ترین اساتید شرکت بوتان نصب و راه اندازی و تعمیرات انواع مختلف پکیج را آموزش خواهند داد و افرادی که موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شوند بلافاصله می‌توانند کار خود را به عنوان نصاب پکیج شروع کنند و با توجه به روند سریع گازرسانی به شهر زاهدان و در سال آینده زابل فرصت کارآفرینی بسیار مناسبی برای این عزیزان فراهم خواهد شد

وی گفت: یکی از نیاز‌های اصلی پروژه‌های صنعت گاز مفسر فیلم و رادیوگرافی است که کمبود آن در استان به شدت احساس میشود و با هدف تربیت نیروی متخصص در این حوزه دوره آموزشی مفسر فیلم و رادیوگرافی نیز طراحی و تدوین گردیده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اظهار داشت: دوره آمادگی آزمون مبحث ۱۷ ویژه ناظران و مجریان گاز نیز در این برنامه آموزشی گنجانده شده است.

دکتر تاجری گفت: یک دوره عمومی برای آحاد شهروندان جهت آشنایی با ایمنی عمومی گاز نیز پیش بینی شده که امیدواریم بتواند با افزایش میزان آگاهی شهروندان از بروز خساراتی مانند انفجار و مرگ خاموش بر اثر نشت گاز جلوگیری نماید.

وی اضافه کرد:دوره‌های عملی مطابق با استاندارد‌های شرکت ملی گاز، مربیان مجرب ملی و بین المللی و پذیرایی ناهار برگزار خواهد گردید.
ارسال نظرات