آیت الله کعبی در گفتگو با «بسیج»:

اخلاص حضرت زهرا (س) الگویی برای همه ماست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد دیگر اخلاص است که اگر کسی بتواند عبادات و اعمال خود را مخلصانه به خدا تقدیم کند خداوند هم بهترین مصلحت ها و منفعت ها را به او می دهد.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۴۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در مورد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) باید گفت که شخصیت ایشان چند بعد دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی افزود: یک بعد شخصیت ایشان بعد و حقیقت نورانی و غیبی آن حضرت است که از این لحاظ پرتوی از نور خداست و با مقیاس های مادی قبال قیاس نیست و عقل انسانها هم نمی تواند ابعاد وجودی و معنوی حضرت زهرا (س) را دریابد.

وی افزود: بعد دیگر شخصیت ایشان بعد بشری و مادی است که از این لحاظ می تواند الگو باشد و نه تنها الگو برای زنان و مادران و دختران و بانوان است بلکه الگو برای مردان هم هست و ایاشن آنقدر به عبادت و بندگی خدا می پرداختند که پاهای ایشان ورم می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مورد دعا حضرت زهرا (س) اهل دعا کردن بود و همواره برای مسلمانان و مومنین و مومنات بیشتر از خود دعا می کرد و همیشه می فرمودن که اول باید برای همسایه دعا کرد بعد برای خود.

آیت الله کعبی اظهار داشت: بعد دیگر اخلاص است که اگر کسی بتواند عبادات و اعمال خود را مخلصانه به خدا تقدیم کند خداوند هم بهترین مصلحت ها و منفعت ها را به او می دهد.

 

 

ارسال نظرات