کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

خروج از سلطه دلار و یورو در جهت اقتصاد مقاومتی است

شیخی گفت: باید از زیر سلطه عام غرب خارج شویم تا بتوانیم در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم یعنی از شرایط جامعه و اقتصاد کنونی صیانت و حفاظت کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۷۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

مجید شیخی، کارشناس برجسته مسائل اقتصادی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بسته های پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت دلار و افزایش غیرمعقول قیمت ارز و پیامدهای آن  و نیز لزوم خروج از سلطه دلار و یورو گفت:  باید از زیر سلطه عام غرب خارج شویم تا بتوانیم در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم یعنی از شرایط جامعه و اقتصاد کنونی صیانت و حفاظت کنیم تا بتوانیم در یک مسیری از رشد و تقویت بنیه داخلی گام برداریم.

کارشناس برجسته مسائل اقتصادی کشور  افزود:  راه حل این موضوع در این است که با کشورهایی که مبادلات ارزی و بین المللی داریم با پول های همان کشور و یا ریال مبادله انجام دهیم. به عنوان مثال چندی پیش رییس جمهور به هندوستان سفر کردند بر همین اساس چه ایرادی داشت که اولین مذاکره رییس جمهور با کشور هند در مورد مبادله با پول رایج ایران و پول رایج هندوستان بود.

 خروج از سلطه دلار و یورو در جهت اقتصاد مقاومتی است

وی تصریح کرد: یعنی مبادلات اقتصادی با ریال و روپیه انجام می شد و برای این مهم حساب های ارزی گشوده می شد تا از این طریق مبالات صورت بگیرد.من احتمال زیاد می دهم که رییس جمهور اشاره ی کوچکی هم به مبادلات با پول داخلی نکرده است چون اعتقاد این دولت نیست.

 

شیخی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال مبالات ارزی با پول های رایج هر کشور برویم میزان تقاضای دلار و یورو در کشور به اندازه تقاضای پول های رایج سایر کشورهایی می شود که با آنها مبادله خواهیم داشت به عنوان مثال تقاضای دلار و یورو به اندازه پول رایج روسیه، چین، ژاپن، انگلیس، آرژانتین و... می شود.

ارسال نظرات