به مناسبت روز ملی درختکاری.

شناساندن مجاهدت‌های مردم کردستان به تمام جهان با برپایی و ایجاد موزه دفاع مقدس

سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: برپایی و ایجاد موزه دفاع مقدس باعث شناساندن مجاهدت‌های مردم کردستان به تمام جهان خواهد بود چرا که کردستان سوابق درخشانی را در حوزه‌ی دفاع مقدس برای خود به یادگار گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۸۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی و باغ موزه‌ی دفاع مقدس کردستان که در باغ لاله سنندج برگزار شد اظهار داشت: گستردگی مجاهدت در کردستان قدری به فراموشی سپرده شده است در حالی که عظمت مجاهدت‌های مردم این دیار نسبت به سایر استان‌ها در طراز قابل قبول تری است.

وی با بیان اینکه بیان مظلومیت‌های شهدای کردستان و ایثارگری‌های مردم این دیار حقیقتی انکار ناپذیر است، اما متاسفانه بعضی از مسئولین در این حوزه کم کاری می‌کنند و فراموش کرده اند که این شهدا بودند که امنیت را برای مردم به یادگار گذاشتند.

سردار رجبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نباید فراموش و تحریف شود خاطر نشان کرد: همه‌ی ما خادم مردم و شهدا هستیم و لازم است که در این باغ موزه در حد توان برای شهدا یک شناسنامه‌ای از مجاهدت هایشان بیان شود تا نسل جوان آن‌ها را بشناسند و شرمنده‌ی آن‌ها نشویم.


وی افزود: متاسفانه گستردگی مجاهدت در کرستان قدری به فراموشی سپرده شده است در حالی که عظمت مجاهدت‌های مردم این دیار نسبت به سایر استان‌ها در طراز قابل قبول تری است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به رشادت‌های صورت گرفته در راستای ایجاد امنیت پایدار از سوی شهدای کردستان، گفت: به رغم تمامی این مجاهدت‌ها شهدای این استان همچنان مظلوم هستند.

وی گفت: به طور نمونه می‌توان به شهیدان نمکی و یا شهید ملا محمد کریمیان و شهید علی غفوری اشاره کرد که در اوج مظلومیت و به دست ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و حال بعد از گذشت سال‌ها ما هنوز این شهیدان عزیز را به خوبی به مردم معرفی نکرده ایم.

وی اظهار داشت: این‌ها نمونه‌ای از هزاران شهیدی است که در استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند و ما باید در راستای قدردانی از امنیت ایجاد شده در این استان به خوبی این شهیدان را به نسل جوان معرفی کنیم.

مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کردستان کلنگ زنی شد

سردار مراد حسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در ادامه اظهار داشت: یکی از موارد برای تکریم و زنده نگهداشتن یاد شهدا و رزمندگان، احداث باغ موزه دفاع مقدس است که این باغ موزه‌ها موجب حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ودستاورد‌های انقلاب در جامعه می‌شود.

سردار حسنی افزود: این باغ موزه تفریحی- معنوی در دو فاز احداث می‌شود که فاز اول آن شامل فضای سبز، پیست دوچرخه سواری و پیاده روی و امکانات تفریحی است و فاز دوم آن سالن‌های چند منظوره فرهنگی هنری است و عملیات احداث فاز اول آن از فروردین سال ۹۷ آغاز می‌شود.

وی گفت: پارک لاله سنندج حدود ۱۵ هکتار است و در میدان ۱۲ فروردین شهر سنندج قرار دارد که ان موزه و مرکز فرهنگی به مساحت ۸.۸ هکتار خواهد بود.

سردار حسنی با اشاره به اینکه این باغ موزه طرح ۵ ساله است افزود: هزینه ساخت این باغ موزه بخشی استانی-ملی و بخشی از کمک‌های خیرین خواهد بود.

وی گفت: در این باغ موزه دستاورد‌های انقلاب از قبیل: پوستر، عکس، کتاب، تندیس شهدا، آثار شهدا، کارگاه‌های آموزشی اشتغالزایی و ادوات جنگی دفاع مقدس نمایش داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از مزایای احداث این باغ موزه، آشنایی مردم، بخصوص جوانان با دستاورد‌های انقلاب، دفاع مقدس، دیدن ادوات جنگی و جذب گردشگر داخلی و خارجی است.


نهال کاری در باغ موزه دفاع مقدس، طلیعه‌ای برای آغاز هفته‌ی درختکاری

پیمان باباپیری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: این پارک به مساحت ۸۸ هزار مترمربع برای تبدیل به باغ موزه در اختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفته و افتتاح آن و همچنین نهال کاری در این مرکز را طلیعه‌ای برای آغاز هفته‌ی درختکاری دانستیم.

وی گفت: بحث درخت و نهال کاری مربوط به سنوات اخیر نیست بلکه طبق بررسی ها، ملت ایران ۵ قرن قبل از میلاد مسیح بحث نهال کاری را داشته اند و با ورود به اسلام بحث سنت درختکاری با فرمایشات پیامبر اکرم (ص)، در دین مبین اسلام تقویت گردید.

وی افزود: ایران کشوری است که از لحاظ مراتع، زیر ۱۰ درصد مساحت جنگل و میانگین جهان حدود ۱۶/۴ میلیون هکتار است در حالیکه براساس آمار ۱۴ میلیون هکتار مساحت جنگلی ایران است.

باباپیری یادآور شد: استان کردستان نسبت به سایر استان‌های دیگر از لحاظ آب و خاک و پوشش گیاهی در حد متعادلی هستند و بالغ بر ۷ میلیارد مترمربع آب از بارندگی‌ها را داریم که جزء استان‌هایی هستیم که تمام آب استان از خود کردستان تامین می‌شود لذا با توجه به این شرایط تنها راه حل این استکه وضعیت موجود را حفظ کنیم و از عوامل مصنوعی همچون تخریب و تصرف، آتش سوزی، جنگل تراشی و ... پرهیز کنیم.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: امسال علاوه بر برگزاری جشن درختکاری در پارک موزه دفاع مقدس، اجرای خانه تکانی کاغذی، شورای حفاظت از اراضی ملی و بهره برداری از پروژه‌های مدیریت جامع حوزه آبخیزداری، عضو گیری از همیاران طبیعت و مروج دانشجو نیز انجام می‌شود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و میزان جنگل‌های این استان ۳۷۴ هزار هکتار است.

با افزایش درآمد برای روستاییان در حفظ منابع طبیعی استان تلاش نماییم

در ادامه این مراسم، مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با افزایش درآمد برای روستاییان در حفظ منابع طبیعی استان تلاش نماییم.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی موجب حفظ اصالت و طبیعت روستا می‌شود. گفت: از مهمترین راهکار‌ها در جهت توسعه پایدار روستایی، شناخت عوامل محیطی و برنامه ریزی صحیح می‌باشد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات