نورایی در گفت و گو با «بسیج»:

برخی به دنبال حذف سینمای دفاع مقدس هستند/ اثرگذاری جشنواره سرزمین نور در تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس

بازیگر فیلم سینمایی قلاده های طلا گفت: راهیان نور می تواند بازگو کننده فرهنگ ایثار باشد و وجود جشنواره ای همچن جشنواره سرزمین نور می تواند به تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس کمک شایانی کند.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۶۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

علی رام نورایی بازیگر فیلم سینمایی قلاده های طلا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مسئولان سینمایی و فرهنگی کشورمان باید حمایت بیشتری از جشنواره های دفاع مقدس داشته باشند، گفت: نیاز است که به سینمای دفاع مقدس توجه بیشتری صورت بگیرد چرا که بنده به عنوان یک بازیگر در فیلم های مختلفی با موضوع دفاع مقدس نقش آفرینی کرده ام اما معتقدم که مسئولان توجه زیادی به این گونه فیلم ها با مضامین ایثار و شهادت ندارند و حتی می توانم به جرات بگویم که برخی از مسئولان به دنبال حذف سینمای دفاع مقدس هستند.


وی ادامه داد: بنده به عنوان بازیگر فیلم های دفاع مقدس معتقدم که در ایفای نقش های در این گونه فیلم ها دچار دوگانگی شده ام، چرا که مسئولان تمایلی برای حمایت از آثار سینمایی دفاع مقدس ندارند و شاهد ساخت فیلم های متعددی با مضامین دفاع مقدس هستیم که بازیگران در این گونه فیلم ها، خوش درخشیدند و حتی جانشان را به خطر انداختند اما بعد با بی تفاوتی و رفتار سرد مسئولان مواجه شده اند و از این گونه فیلم ها حمایت خاصی صورت نگرفته است.


نورایی تاکید کرد: متاسفانه کاری کردند که از سینمای دفاع مقدس سرخورده شویم و از این موضوع واقعا ناراحت هستم و واقعا دیده شده که از برخی فیلم های دفاع مقدس هیچ گونه حمایت مادی نشده است و هیچ مسئولانی حاضر نشده تا اسپانسر این گونه فیلم ها باشد و برخی از دلسوزان انقلاب، با دست خالی مشغول ساخت چنین فیلم هایی هستند.


این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: آقایان باید نظر بدهند که مقوله دفاع مقدس باید در سینمای ما باشد یا خیر؟ اگر قرار است که چنین مقوله ای در سینمای ما باقی بماند، پس باید حمایت بیشتری از این گونه فیلم ها صورت بگیرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه سفرهای راهیان نور یکی از اثرگذار ترین اردوها برای پیوند نسل امروز با نسل دفاع مقدس است، گفت: راهیان نور می تواند بازگو کننده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های امروزی باشد و وجود جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور می تواند به تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس کمک شایانی کند.

ارسال نظرات